Соня Йончева - „Куртизанката“

Оперната прима Соня Йончева пусна новия си солов албум с провокативното заглавие “Куртизанката”. Световноизвестното българско сопрано ще представи албума си през април, когато ще изнесе два концерта за Великден - на 12 и 15 април в зала “България”, заедно с Фестивалния оркестър “Изкуството на барока” с диригент Зeфира Вълова.

Албумът на Соня Йончева, който имаше световна премиера на 9 февруари, е записан миналата година в Генуа, Италия с Orchestra dell'Opera Carlo Felice Genova, ръководен от Марко Армилиато. Тенорът Чарлз Кастроново участва в дуетите от “La traviata” и “Tha?s”.

Всички оперни женски героини, включени в албума, са герои, свързани с образа на куртизанката.

Публиката ще може да се срещне със световноизвестното българско сопрано на двата ѝ великденски концерта - на 12 и 15 април в зала “България”. Програмата на концертите е барокова музика и произведения на Хендел.

“Светът на куртизанките винаги ме е вълнувал. Открих тяхната вселена в моите сценични превъплъщения. Прочетох историята на Вероника Франко - венецианска куртизанка, поетеса, утвърдила себе си в територии, традиционно запазени за мъжете: тези на еротичната казуистика и публичния дебат. Бях поразена от тази личност, която в изказванията си се противопоставя на своето време - епоха едновременно идеализираща и принизяваща жените. Борец за правата на жените, която предлага тялото си за удоволствие. Какъв контраст и каква вяра! Вдъхновена от нейния път, реших да реализирам този албум”, споделя Соня Йончева.

В “Куртизанката” Йончева обединява вечни женски фигури, някои от които исторически. Албумът включва арии от най-известните роли на сопраното като “Травиата” на Верди, “Бохеми” и “Манон Леско” на Пучини, “Сибир” на Джордано и “Ирис” на Маскани. Други заглавия като “La boh?me” на Леонкавало, “Samson et Dalila” на Сен-Санс, “Manon” и “Tha?s” на Massenet не са част от репертоара на певецата или са планирани като бъдещ дебют като “Madama Butterfly” на Пучини.

Бонус парчето “In Trutina” от “Carmina Burana” на Орф отразява философията на проекта, баланса между тялото и ума, удоволствието, сдържаността, съмнението и съревнованието между чувствителната и рационалната природа на човешкото същество.

Соня Йончева е световноизвестна звезда, любимка на оперната критика, дебютирала с огромен успех във всички водещи оперни зали в света, където вече има планирани участия за години напред.

 

 

Гордея се, че аз я открих

Толкова съм горд, че първи я открих! Тя спечели конкурса “Опералия”. Вдъхновяващо е да пееш с артист като нея - с такава техника, с такава дълбока чувствителност. Соня Йончева е прекрасна и изключително талантлива.

Тенорът Пласидо Доминго

 

Превъзхожда всички на сцената

Соня Йончева доминира на сцената в класическото произведение на Белини. След изпълненията на Норма от Джоан Съ­дър­ланд и Мария Калас, днес тази роля е огромно предизвикателство, но Соня Йончева се справя блестящо. Пеенето ѝ е впечатляващо и тя превъзхожда всички на сцената както гласово, така и физически. В суровото изпитание на арията “Каста дива” Йончева пропуска някои от най-изтънчените възможности за нюансирана изразителност, но разгръща ясно и красноречиво изпълнение.

Бари Милингтън, критик в Evening Standard

 

Грижи се за мен от малък

Тя винаги ще остане голямата ми сестра, независимо кой какви успехи има, тя си е моята кака и когато не слушам или не правя нещо както трябва е тежко. Ние сме цял живот заедно на сцената. Хората казват - Марин от “Стар Академи”, Соня Йончева от “Ла Скала” - за мен тя си е Сончето, аз за нея съм Маринчо. В определени моменти от живота ми тя ми е като втора майка, грижи се за мен от малък.

Братът на Соня - тенорът Марин Йончев, победител в “Стар Академи”

Овации за “Норма” в Ковънт гардън

Една от най-успешните роли на Соня е в “Норма” в лондонската Ковънт гардън, която ѝ носи световно признание от публиката и критиката. Йончева получава ролята, след като от нея се отказва изпълнителката Анна Нетребко няколко месеца преди планираната преди 4 години постановка.

Красивото пеене на Соня Йончева е основната причина публиката да слуша “Норма” в “Ковънт Гардън” този сезон”, коментира изпълнението ѝ “Файненшъл таймс”. Певицата запазва очарованието на Норма като класическа романтична героиня. Йончева няма недостатъци и изнася представлението на свой гръб... или по-точно на свой глас”, коментира още критикът Ричард Феърман от “Файненшъл таймс.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети