Това е цялостна дългосрочна програма за развитието на основна инфраструктура на града, посочи кметът Йорданка Фандъкова
Има 5 допълнителни обекта
Столичната община ще изгради и реконструира 10 основни пътни артерии в София, с които трафикът в града ще бъде улеснен. Проектите ще бъдат финансирани с около 60 млн. евро заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова по време на представяне на проект “Изграждане и реконструкция на основни артерии от кръгово-радиална улична мрежа на София, който Столична община има намерение да изпълни с поемане на дългосрочен заем”.
Обектите трябва да се реализират в следващите 5 години, като към основните 10 проекта има и още 5 резервни.
“Това е цялостна дългосрочна програма за развитието на основна инфраструктура на града. Целта е за извеждане на трафика и тя е за десетилетия. Затова имаме нужда от допълнителен финансов ресурс. Надяваме се на разбиране от софиянци и от СОС”, каза Фандъкова.
Тя подчерта, че заемите, които Столична община използва, са само с инвестиционни цели, като обясни, че такава е завършването на стратегическата инфраструктура в София.
“От няколко години рейтингът на града е равен на държавата със стабилна перспектива. Освен добрата ликвидна позиция на общината столицата генерира голям процент, от над 40%, от БВП на страната. Заемът, за който ще кандидатстваме, до 60 млн. евро, е с индикативна лихва от 3,35% за целия период и няма такси. За първи път говорим за рамков заем, оперативно в хода на изпълнение, 5 години, да бъдат подменяни обекти”, обясни зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
Той допълни, че предстои обществено обсъждане на заема, което е планувано за следващата сряда от 15 часа. Всички мнения, предложения и становища могат да се изпращат на имейл. обсъждането ще е онлайн на страницата във фейсбук на СОС. “След него ще се направи и внесе доклад в СОС и при одобрение, ще се финализират процедурите с банката, за да започне изпълнението обектите през следващия строителен сезон”, обясни Барбалов.
На път е най-накрая да се случи и рехабилитацията на тунела на бул. “Царица Йоана”, познат като тунелът на “Люлин”. Там се предвижда цялостна реконструкция на порталите с подпорни стени, пътните платна и релсовия път, както и контактната мрежа. Инвестицията е 10 млн. лв. Засега има завършено работно проектиране, а до 2 месеца ще се обяви процедура за изпълнител, там е належаща реконструкцията.
Сред стратегическите обекти е включена и реконструкцията на трамвайната линия, пътното платно и тротоарите по бул. “Александър Стамболийски” за малко над 13 млн. лв. Реконструкцията е на участък с дължина 1.8 км.
Друг стратегически обект е бул. “Копенхаген”, за който са предвидени 22,5 млн. лв. Пътят е връзка между Цариградско и метрото в “Младост” 3. “Обезпечаваме квартал Младост и разтоварваме трафика по “Ал. Малинов”, коментира инж. Джоргов. В момента се изготвя работен проект и имотите са включени в Инвестиционна програма на Столичната община за отчуждаване през 2021 г.
Към проектите е и разширението на бул. “Ломско шосе” от прилежащата метростанция през жп надлеза до Столичен околовръстен път с индикативна стойност малко над 23 млн. лв. Реконструкцията е предвидено да бъде на два етапа. Първият е от метростанция до жп прелеза, а вторият е разширение от жп прелеза до Околовръстното. За етап 1 има готов работен проект и върви проектиране за етап 2.
В мащабния проект на Общината е включен и бул. “Тодор Каблешков”, който досега е ремонтиран от бул. “България” до ул. “Луи Айер”. За следващата година се предвижда да се работи в участъка от “Луи Айер” до края до бул. “Черни връх”.
Работата по бул. “Тодор Каблешков” се извършва поетапно с цел да се осигури входно-изходно движение за жилищните квартали.
Заедно с “Т. Каблешков” ще върви и доизграждане на ул. “Ф. Кутев”, която е част от Вътрешен градски ринг. Предвидено е улицата да бъде с по 3 ленти в посока, с трамвайно трасе в средата, тротоарите да са с широчина 5 м, ще има и велоалеи в двете посоки. При приключването на “Т. Каблешков” и “Ф. Кутев” до Симеоновско шосе и “Г. М. Димитров” ще се облекчи значително движението в града. Стойността на реконструкцията е 15 млн. лв.
Велоалея от “Зеления ринг” на София е включена в проектите. Това ще е участъкът от ВТУ “Т. Каблешков” в район Слатина до гара “Пионер” в район Изгрев. Предвиденият бюджет е малко над 3,5 млн. лв.
Всъщност това първата част от идеята за зелен коридор за пешеходци и колоездачи, който трябва да се превърне в алтернатива за придвижване в столицата, така че да се намали замърсяването на въздуха. Целта е трасето да свърже всички квартали и паркове на столицата.
Трамваите по бул. “Скоболев” ще бъдат качени и ще минават по покрива на тунела на НДК. Това предвижда един проектите на Столичната община.
Новото трамвайно трасе е част от належащата реконструкция на централния бул. “Скобелев” и транспортния тунел на НДК. Предвиденият бюджет е малко над 16 млн. лв. “Трамваят с рампа ще бъде качен на покрива транспортния тунел. Целта е отдалечаване от близките сгради”, каза зам.-кметът по строителството инж. Ангел Джоргов.
“От Петте кьошета към бул. “Витоша” ще има два нови коловоза, които съвпадат с тези на влизащите сега, с една рампа ги качваме на “Скобелев” и по посока НДК ще се отдалечат от жилищните сгради. Запазва се движението”, допълни инж. Джоргов.
При градоустройствени проблеми и нужда от отчуждителни процедури
Допълнителните или т. нар. резервни обекти от големия проект ще влязат в списъка за реконструкция при положение, че при основните има забавяне, отчуждителни процедури и градоустройствени проблеми. Затова сме подготвили тези 5 обекта, обясни Ангел Джоргов.
Сред резервните е изграждане на ул. "“Войводина могила” и “Народен герой” в “Овча купел”. За тях има готови проекти. Те са важни, защото са обходни маршрути при изграждането на Околовръстното и облекчаване на трафика, каза инж. Джоргов.
Реконструкцията на бул. “Джеймс Баучър” в Лозенец предвижда нова пътна настилка, тротоари и ремонт на трамвайните релси и контактна мрежа.
“По Западната тангента от “Ломско шосе” до “Сливница” - от ул. “Адам Мицкевич” и в допълнение на 4 проекта е възстановяване на улици, където ще се реализира подмяна на ВиК инфраструктурата”, допълни той.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш