София прави втори опит да спре старите автомобили в центъра

Първият ринг би трябвало да стане факт от 1 декември тази година.

На заседанието на Столичния общински съвет на 16 септември

Идеята за три месеца - от 1 декември до 1 март, замърсяващите коли да нямат достъп до най-натоварените в трафик градски части

Малък и голям ринг, но поетапно

Втори опит да се въведе забрана замърсяващите автомобили да влизат в центъра на София за периодите от 1 декември до 1 март ще направи Столичният общински съвет (СОС). Наредбата, с която се въвеждат нискоемисионни зони в столицата, ще бъде вкарана за гласуване отново още на първата сесия на СОС, която предстои на 16 септември, съобщи председателят му Георги Георгиев.

През юли документът не беше приет от общинските съветници, като ДБ, БСП и Патриоти за София не подкрепиха предложението.

“Спънаха ни, защото сме 27 съветници от ГЕРБ, от общо 61, и са необходими още 4, които да подкрепя мерките за по-чист въздух. Изиграха ни и то процедурно, тъй като иначе нямаше как да не подкрепят наредбата, която беше повече от 30 дни на сайта на Общината. На заседанието на СОС всички се обединиха - ДБ, БСП, Патриоти за София, и извадиха тази точка от дневния ред. Затова се ядосах, прекратих заседанието. Не мислих, че е възможно чистият въздух да стане заложник на политически сметки, но тъй като идват избори, очевидно това е притеснението на колегите. Нека да видим сега какво ще се промени, защото на първата сесия през септември аз отново ще включа тази наредба, защото тя е готова, завършена, да бъде гласувана”, обясни шефът на СОС.

По думите му идеята е от 1 декември до 1 март в широкия център на София да не могат да влизат изобщо автомобилите, които са от най-ниската екологична категория, съобразно екостикера и изгорените от тях газове. “Те са въглищни централи на колела. Става въпрос за над 30-годишни бензинови двигатели и над 20-годишни автомобили с дизелов двигател, които попадат в тази най-ниска категория. Те няма да могат да влизат центъра на града, като, разбира се, живеещите ще могат да ползват собствените си автомобили”, посочи Георгиев.

Всъщност зона “Малък ринг” обхваща между булевардите. “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий”, “Ген. Скобелев”, “Сливница” и улица “Опълченска”. Зона “Голям ринг” е оградена от булевардите “Сливница”, “Данаил Николаев”, “Ситняково”, “П. Яворов”, ул. “Атанас Дуков”, бул. “Х. Ибсен”, бул. “П. Ю. Тодоров”, бул. “И. Е. Гешов” и бул. “Константин Величков”.

Предложението, което ще бъде разгледано отново, предвижда първото ограничение да обхване само малкия ринг на градския център, като влезе в сила от 1 декември тази година.

Ограниченията за влизане в големия градски ринг се предвижда да започнат да важат от края на 2025 година.

По предварителните данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие.

Георги Георгиев, председател на СОС, пред “Труд”: Очакваме предложения от всички политически групи

Очакваме предложения по проекта от всички политически групи. Те отложиха гласуването с този аргумент, но не сме получили още конкретни идеи и текстове от тях. Смислените и прагматични идеи ще бъдат взети предвид, разбира се.

Наесен лично аз ще включа наредбата отново в дневния ред на първото заседание на градския парламент, защото това е един пакет от екологични мерки, които качествено ще подобрят средата на живот в столицата. Непопулярни са, но са крайно необходими за здравето на софиянци. А то ни е по-скъпо от всичко.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони