Среднощна драма на летище София

Пътуващи чакат с часове да слязат от самолета и да си вземат багажа

Само двама товарачи пренасяли куфарите, твърди мълвата

Хората от 4 самолета пред една лента

Среднощна драма се разигра на летище София, видя репортер на "Труд news". Причината е, че 4 полета на нискотарифната компания „Уиз Еър“ кацат след полунощ на столичното летище – от Катания, Лондон, Ереван, Рияд.

Заради късния час вместо на Терминал 1, където обичайно се приземяват полетите на нискотарифната компания, самолетите се обработват на по-новия Терминал 2. По това време на денонощието обаче липсва достатъчно наземен персонал – както хора, които да карат автобусите, с които се придвижват между самолета и терминала пътуващите, така и персонал, който пренася багажа им. Единствено паспортната проверка протича бързо и организирано, като освен гишетата за проверка работят и машините.

В резултат на липсата на наземен персонал на единствената лента, работеща за събиране на багажа, на която пристигаха куфарите и на 4-те късни полета на Уиз Еър, се струпаха над 400 човека, които първоначално търпеливо искаха да вземат багажа си в късния час. Причината е в работата на наземния оператор, отговорен за полетите - Голдеър Хендлинг България. Именно негово задължение е както да извози пътниците, така и да им достави багажа. По закон изборът на наземни оператори се извършва от Министерство на транспорта. Именно за да не се стига до подобна безотговорност от концесионера на летище София от дълго време настояват да се приеме минимален стандарт за обслужване на пътниците, според който при закъснения в работата на наземните оператори например за извозване на пътниците от самолета към терминала или за доставяне на багаж им да се налага финансова санкция. 

След над час изчакване от страна на пътниците в неделя вечер, напрежението на терминала се нажежи.

Не може първо да чакаме половин час да дойде автобус да ни свали от самолета, а после и още час багажа, при условие, че в момента, в който пристигнахме, имаше само още един полет за обработване, обясни видимо изнервена дама. Млад мъж пък упорито търсеше мобилни телефони на представителите на летището и на наземния персонал, за да потърси отговорност за над час чакане пред лентата на багажа, след слизане от самолета и преминаване на паспортна проверка на хората, пристигащи от Лондон.

В залата за пристигащи на Терминал 2 имаше видими само двама служители – изключително любезният младеж, който има задачата да свали хората с трудна подвижност от самолетите и представителят на гишето за загубен багаж. След като тълпата буквално им се нахвърли, те обаче панически избягаха, още повече че нямаше какво да отговорят на разярените и уморени хора, част от които с малки деца.

Оказа се, че явно двамата товарачи на багажа, поне според пътници, които обясниха, че са говорили със свои приятели, работещи на аеропорта, са изчаквали да се съберат куфарите от няколко полета, за да им е по-лесно после да нахвърлят наведнъж багажите. В резултат част от хората чакаха с часове, а други получиха счупени при мятането куфари, но без да има на кого да се оплачат, тъй като човекът на гишето за загубен и повреден багаж бе тръгнал, притеснен от все по-нервните пътници.

„Не ми е ясно за какъв туризъм говорим, ако това е първото впечатление при пристигане в българската столица“, възмутено обясни млад мъж. Дама пък се пошегува, че след чакането, виковете, нервите и опашката за такситата много бързо се адаптира, че е в България след почивката.

Сцената с чакането и нервите се разиграва почти всяка нощ, обясниха служители на летището под секрет, като пожелаха да останат анонимни.  

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България