Стрелец, алпинист и милиардер на рали „Дакар”

Катарецът Насер Ал-Атия остана втори през 2018-а, на „Дакар“, но сега е амбициран да се реваншира с титла.

През 2019-а се връща африканският дух на рали „Дакар”. И докато надпреварата бе в Южна Америка, участниците се оплакваха, че най-тежкото офроуд състезание е превърнато в аналог на класическо рали. Сега обаче 70 процента от дистанцията ще бъде сред пясък, дюни и пустиня. Пилотите ще трябва да изминат 5500 км, като 3000 км ще са специални отсечки. Цялата надпревара ще бъде само на територията на Перу, след като Чили, Аржентина и Боливия се отказаха. Стартът бе даден вчера, а финалът ще е на 17 януари отново в столицата Лима.

А сред участниците има доста любопитни личности, като призьор от олимпийски игри, производител на первази, покорител на Еверест, бодибилдер и милионер. И всички те ще бъдат зад волана на Toyota . Всъщност нито едно голямо офроуд състезане, не може да мине без присъствието на японската марка. И сега компанията няма да изневери на традицията.

Сред фаворитите за титлата в клас Т2 едва ли може да се намери по-опитен пилот от Акира Миура, който зад гърба си има девет участия. През миналата година японецът спечели надпреварата и сега е амбициран да защити титлата си зад волана на стандартния Toyota Land Cruiser 200

В тима обаче дебют на 64-годишна възраст ще направи Юсян Лян, който през 2019-а превърна мечтата си в реалност. След като изгради бизнес за производство на лампи, бившият работник от фабрика за облекло, реши да се заеме със себе си. Първо Лян стана бодибилдър, после продължи с парапланеризъм, а след това се захвана с автомобилен спорт. И след участия в различни състезания в страната си, ето че вече е на старта на „Дакар”.

В тази надпревара всички граници се размиват. По трасето могат да се видят пилоти, които цяла година спестяват за едно състезание, но и ... милиардери. Такъв е 36-годишният китайски предприемач Хе Житао, основател на софтуерния гигант Hangzhou Liaison Interactive Information Technology. Той участва от 2016-а и бележи стабилен прогрес. Така че от пилота на Toyota Hilux може да се очаква поредно предвижване нагоре.

Не по-малко интересно е участието на представителя на Литва, който ще седне зад волана също

на Toyota Hilux . Антанас Юкнявичус е най-успешният състезател на страната си в „Дакар“. А навигаторът му Дариус Вайчулис е започнал с рали, но е и сред най-добрите алпинисти. През 2007-а той покорява Еверест, а после изкачва още 7 от най-високите върхове в света, с изключение на К2. В надпреварата Вайчулис пристига след поредния си алпинистки поход. Любопитното е, че върху покрива на сервизния автомобил екипажът е монтирал слънчеви батерии. Целта им е да не включват дизеловия генератор в бивака, а да използват изцяло енергията, натрупана от слънцето.

Многократният шампион от Близкия Изток на рали, двукратният №1 в света в клас WRC2 и два пъти печелил „Дакар“ Насер Ал-Атия вече влезе в историята, като един от най-успешните спортисти на планетата. Но това не е достатъчно за бронзовия олимпийски медалист от Лондон 2012 в стрелбата, чието прозвище е Принца на Дакар. През миналата година катарецът си постави за цел да триумфира в надпреварата, но остана втори. Сега той ще пробва да спечели състезанието с пикап Toyota Hilux T1, като част от отбора на Toyota Gazoo Racing SA.

Между другото един от основните му съперници за титлата ще бъде съотборникът му Жиниел де Вилиерс. Южноафриканецът, който е страстен привърженик на колоезденето и активно практикуващ планинско колоездене, за 15 години никога не е отпадал от надпреварата и само веднъж не успя да финишира в топ 10.

А третият пилот на Toyota Gazoo Racing SA е първият холандец, който някога е печелил специален етап в „Дакар“. Бернхард тен Бринке има малък семеен бизнес и това му позволи да се фокусира върху състезанието. Той сяда зад волана на Toyota Hilux T1 от директорския стол на дървопреработваща компания, която произвежда рамки за прозорци, первази и дори ... гробове! Преди фирмата се е занимавала и с производство на кухни, но Бернхард продава този бизнес, основан от дядо му.

Така че „Дакар“ обещава да бъде особено интересен

през 2019-а. Ден преди надпреварата състезателите публикуваха в социалните мрежи как загряват за ралито. Насер Ал-Атия демонстрира кулинарни умения, разбира се, под наставленията на професионален готвач. Французойката Андрея Патрисия Лафаря пък тренира как да откопава автомобила си в пясъчните дюни. А рускинята Анастасия Нифонтова пристигна в Перу след 26-часово пътуване с мотоциклета си, но... без багаж. Това обаче не помрачи ентусиазмът на момичето, което няма да има никаква чужда помощ и ще разчита само на себе си в следващите 12 дни.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили