Дефицитът и поскъпването на горивата в съчетание със стремежа към екологичност провокират различни решения за електрификация. Една шведска компания в областта на миннодобивната индустрия използва тежки дизелови камиони Caterpillar, които са оборудвани с електрически мотор. Той се захранва от електрическа мрежа, която е инсталирана над пътя.
Огромната тежка машина с товароносимост 337 тона спестява по 40 л гориво на километър, когато се движи по електрифицираното трасе. Това намалява разходите на компанията с около 90 процента. В електрически режим движението се извършва и с двойно по-висока скорост (28 км/ч).
Други подобни решения в минната индустрия включват оборудване на камионите с мощни електрически генератори, които произвеждат енергия при спускане надолу. Впоследствие енергията се използва за движение при изкачване.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш