Тил Линдеман - Ламята от Лайпциг

Облаците на хоризонта пред фронтмена на бруталната банда „Рамщайн“ Тил Линдеман свирепо се сгъстяват. В последните дни млади момичета от различни краища на света разказаха как немецът ги е нападал сексуално след концерти на групата. Според свидетелствата е имало цяла система за подбор на фенки, които да служат за „сочна мръвка“ на Линдеман по време на печално известните „афтър партита“ за специални гости. 

Първа с името си излезе Шелби Лин от Ирландия, която пътувала до Вилнюс, за да присъства на концерт на групата там. Тя била поканена на парти след концерта, където се е запознала с фронтмена на групата Тил Линдеман. Лин твърди, че той е поискал да прави секс с нея и е реагирал много агресивно, когато тя му отказала. Тя сподели подозрението си, че едно от питиетата ѝ е било подправено с упойващи вещества, тъй като няма спомен за част от вечерта. Лин свидетелства, че е останала със синини и е повръщала часове след концерта. 

„По отношение на разпространяваните в интернет твърдения можем да изключим възможността това да се е случило в нашата среда. Не ни е известно да има официални разследвания по този въпрос“, съобщиха от групата, а после добавиха ново изявление, в което осъждат всички посегателства, но призовават хората да не осъждат Линдеман предварително. 

До редакционното приключване на броя не беше започнало официално криминално разследване, а немски политици посочиха, че още няма правни аргументи за подобно действие. Турнето на „Рамщайн“ продължава, но с много допълнителни мерки.

Специални служители ще следят за сигурността на феновете, маха се и зоната пред сцената, известна като „Ред Нула“, в която обикновено са слагали привлекателните девойки, от които, според информацията, Тил си е избирал сексуална плячка. Бандата се е разделила и със своя служителка, която отговаряла за избирането на подходящи момичета. Издателството, което работи с него вече се разграничи и прекрати отношенията си със звездата. 

Не е ясно как ще продължи този скандал и дали съвсем скоро няма да има множество нови обвинения срещу Линдеман, който винаги е поддържал сценичния имидж на дивак и сексуален маниак. Ала сега свидетелствата очертават тревожна хармония между това негово уж артистично аз и реалното му поведение извън сцената. 

„Има три вида огън: огънят в ума, огънят в сърцето и просто огън." Това е една от любимите фрази на вокалиста на "Рамщайн", който е сертифициран пиротехник и непоправим пироман. В арсенала групата са „драконовите маски“ - огнепръскачки, прикрепени към главата (в клипа на Feuer Frei!), пламтящата пелерина на Тил, която по-късно той заменя с две прикачени към ръцете му огнепръскачки и др. Почти не е имало шоу на бандата, в което не са използвани огнени каскади. Тил Линдеман, повелителят на пожарите, изглежда още по-добре се справя в разпалването на скандали. Поведението му на сцената е за голяма червена точка с надпис „над 18“. Явно не само на сцената. 

Той е роден в Лайпциг, но по-голяма част от детството си прекарва в тихото източногерманско градче Вендиш-Рамбоу с малката си сестра Саския. Родителите му се развеждат през 1975 г., когато е 12-годишен. Известно време живее с баща си, но отношенията им са нездравословни. Бащата е с тежък характер и, както мнозина от творците през социализма, Вернер Линдеман е алкохолик.

Като дете Тил е отличен плувец, затова на 11-годишна възраст го записват в спортно училище. Впоследствие постъпва и в спортен пансион – нелошо решение, като се има предвид, че родителите му са разделени. Като част на Младежкия национален отбор на ГДР по плуване участва в Европейското първенство във Флоренция през 1978 г. Тогава е на 15 г., а три г. по-късно, през 1980, когато трябва да участва в Олимпиадата в Москва, той получава травма - тежко разтежение на на стомашните мускули, заради която завинаги прекъсва спортната си кариера.

Така се отваря пътят му към „Рамщайн“. А останалото е история.., която скоро може да приключи. 

 

Пазете се по концерти и фестивали

Сексуалните атаки са част от всички сфери на живота. На фестивали и концерти много хора се събират на едно място, където има алкохол и наркотици. Това сваля контрола на поведението и е много лесно да се получи ситуация, в която някой се възползва от невинна жертва под влиянието на субстанции. Трябва да говорим как да пазим младите хора по-ефективно. Музикалната индустрия трябва да се включи в инициативата „Заедно срещу сексизма“. 

Лиса Паус, министър по семейните въпроси на Германия

 

Той е в отделна категория на светоусещане

Тил Линдеман е отделна категория човек, музика и светоусещане. Сигурен съм, че именно музиката на „Рамщайн” допринесе за това филмът ми "Lost Highway" да стане шедьовър. Тяхната интензивност и театралност придават усещания и те пренасят в друго измерение – мистериозно, сюрреалистично и кошмарно.

Американският режисьор Дейвид Линч

 

Още помня първия си концерт на „Рамщайн“

Тил Линдеман пише историята на музиката отново. Спомням си първия концерт на „Рамщайн”, който гледах на живо в Америка. Никога не съм виждал нещо подобно. Това е рокендрол! Пламъците, които се изстрелваха от сцената бяха толкова силни, толкова високо и толкова горещи, че стопиха очилата ми от 30 метра.

Фронтменът на „Аеросмит” Стивън Тайлър

Поет с проблеми

Доскоро имаше разказ, че личността на Тил Линдеман драстично се отличава от циничния му сценичен образ. Той бе описван като поет, артист и музикант, автор на текстовете. Син е на един от най-известните детски поети в ГДР- Вернер Линдеман, а майка му Бригите Хилдегард Линдеман е журналист, писател и художник. Богатата култура, която е получил от родителите си, прави текстовете на „Рамщайн“ нещо повече от брутално бълване на цинизми и метъл стилистика. Почти няма текст, който да не е двусмислен. В много от песните има литературни препратки или цитати - на Бертолт Брехт (Links 2-3-4), Гьоте (Dalai Lama от албума Reise, Reise), Шилер (Feuer und Wasser) и др.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Силуети