Задължителната валидация в претъпканите автобуси била невъзможна
Има и мнения в защита на дигитализацията
Тревогите с новите билети и карти в градския транспорт в София продължават и предизвикват полярни мнения сред пътниците. Много хора заляха с въпроси Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за новите тарифи, които влязоха в сила от 1 януари и поискаха да се върнат част от старите възможности за пътуване. Те пишат в официалната фейсбук страница на ЦГМ и отправят критики както за цените на картите и билетите, така и за задължителната валидация, която вече се иска при качване в автобус, тролей или трамвай в София. Има обаче и мнения в защита на дигиталната реформа.
От Нова година в столицата отпаднаха възможностите да си купуваш карта за една линия, алтернативата е карта за всички линии срещу по-висока цена от 50 лв. или годишен абонамент за 370 лв., с опция да се плаща на 3 вноски. Отпаднаха и хартиените билети и талоните срещу 1,20 лв. на пътуване. На тяхно място идват електронните билети.
Именно тези две най-масови опции за пътуване хората си искат обратно, сочат коментарите в страницата на ЦГМ.
“И защо се премахват картите за 1 линия или метро? Аз лично ползвам единствено метро. След промените ще плащам повече, за да ползвам по-малко?!”, пише Галина Георгиева.
“30 години си купувам карта за една линия, за един месец. (23 лева) Винаги съм гледала да бъда редовна гражданка на тази държава. А сега какво направихте - изнудвате ме да купувам за цялата мрежа (50 лева) и да плащам двойно”, казва Пепи Янкулова.
“Преди COVID ползвах месечна карта за метро, а след него зареждах по 10 билетчета, за да имам, когато ходя до офиса. Такива като мен явно не ги искате, така че по-добре да се качвам на автомобила”, пише Христо Георгиев.
Другата новост, която засега не сработва според хората, е задължителното валидиране при качване в наземния транспорт. “Знаете ли как се стига до валидаторите в претъпкан автобус, особено ако си с деца?!”, възмущава се Виолета Димитрова.
Освен критиките към ЦГМ, има мнения в подкрепа на дигитализацията.
“Доста хора имат претенции, но когато се отнася до това те да положат някакво минимално усилие, им става много неудобно. Тази система се ползва и в други страни в Европа. Помага за проследяване на потока от хора и съответно за изготвянето на по-адекватен график”, смята Изабела Данкова.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш