Тръмп атакува либералния картел в интернет

„Живеем в свят, където талибаните имат огромно присъствие в Туитър, но вашият любим президент е забранен“, писа Тръмп на американците.

Слоганът на новата мрежа е: „Следвай истината“ 

Либералната демокрация през последното десетилетие се изроди в неприкрит либерален авторитаризъм. С всички насъщни атрибути на потисничеството. Стремеж към идеологически монопол, стигматизиране и преследване на всички различни демократични възгледи. Институционализиран по оруеловски новговор – догмите на политическата коректност. Боеви авангард от хунвейбини, които заливат всяко различно мнение със сярната киселина на омразата, психологическият тормоз, омаскаряването и откровеното насилие – “борците за социална справедливост", расистите от Black Lives Matter, ектремистите от “Антифа”, партизаните на cancel-културата. Гьобелсова цензура в медии и социални мрежи, която заглушава и репресира всеки опозиционен глас или неудобна тема.

Възходът на Доналд Тръмп към Белия дом през 2016 г. нанесе тежък удар върху триумфализма, с който либерал-прогресистите се изживяваха като носители на глобалната правда. Легитимира и върна в мейнстрийма традиционната консервативна политика и ярката интелектуална и политическа опозиция на господстващия дотогава либерален дискурс. Направи го като заобиколи и дори обяви истинска гражданска война на либералните медии, които отдавна са трансформирани в пропагандни централи на глобалния елит и либералното статукво, а журналистиката беше подменена с политически активизъм. Заобиколи ги като комуникираше директно с обществото през профилите си в социалните мрежи, където беше изградил гигантско по мащабите си политическо влияние.

Затова статуквото направи всичко по силите си, за да го заглуши и за да му отнеме този могъщ мегафон. Победиха го (с изборни измами и цензура) през 2020 г. Отнеха му мегафона на социалните мрежи, защото уж нарушавал „правилата на общността“. Забраниха Тръмп, докато в същото време толерират присъствието в социалните мрежи на ислямистки кръвълоци, на иранския режим, талибаните и всевъзможни екстремисти. Факт е, че въпреки безпрецедентната репресия и заглушаване, политическото влияние на Тръмп се запази. Просто защото се основава на реални ценности и нагласи сред хората. Той все още е най-влиятелната фигура в Републиканската партия и най-вероятният президентски кандидат през 2024 г., със сериозен потенциал за реванш срещу дементното управление на Джо Байдън. Но похлупакът, под който е поставен от либералния медиен картел, особено в социалните мрежи, е сериозна бариера, чието преодоляване изисква специфична стратегия.

И тук Тръмп отново изненада враговете си, като предприе асиметрична атака към статуквото. Вместо да играе на контролирания от тях терен и по техните правила, започна да изгражда свои. Противно на очакванията, че просто ще се присъедини към някоя свободна, но малка социална мрежа и ще предизвика прилив на симпатизанти там - като например Parler, GETTR, Telegram, Gab - в продължение на близо година той търпеливо се подготвяше за далеч по-голям (какъвто прилича на Тръмп), макар и много по-рискован, удар - създаване на собствен конгломерат от социални платформи в Интернет. На 21 октомври тази година той разпространи едно дълго чакано съобщение: за учредяването на Trump Media & Technology Group (TMTG).

Официално заявената мисия на новата корпорация е: „да създаде конкуренция на либералния медиен картел и да отвърне на удара на технологичните олигарси от Силициевата долина, които използват своята безконтролна власт, за да заглушават опозиционните гласове в Америка“. Президент на корпорацията е лично Доналд Тръмп, което подчертава сериозността на ангажимента. Той заяви: „Живеем в свят, където талибаните имат огромно присъствие в Туитър, но вашият любим американски президент е забранен. Това е неприемливо. Всеки ме пита защо никой не се изправя срещу технологичните олигарси. Е, скоро ще го направим“.

Какво предстои? През първото тримесечие на 2022 г. ще излязат две интернет платформи. Едната е социална мрежа за микроблогинг от типа на Туитър, която се нарича TRUTH Social (социална мрежа „Истина“). Другата е стрийминг платформа за видео, подкасти и филми on-demand от типа на Netflix и ще се нарича TMTG+. В нея ще се публикува свободно съдържание, което е извън догматиката на критичната расова теория, джендър-идеологията и „зеления“ екстремизъм, т. е. плуралистично, демократично и нормално съдържание, а не либерал-прогресистка пропаганда. Бета-версията на TRUTH Social, чието лого поне засега е буквата „Т“ на син фон, ще бъде пусната тестово за ограничен кръг потребители през апликация на Apple още сега през ноември.

Слоганът е: „Следвай истината“. Постингите в нея ще се наричат не „туитове“, а „истини“ (truths). Те ще могат да бъда препубликувани, т. е. ре-трутвани (re-truth), и ще имат функционалности, сходни с Туитър, който преди време беше любимата платформа на Тръмп. В мениджмънта на корпорацията са привлечени интересни фигури. Финансов директор ще е близкият съратник на бразилския президент Болсонаро, депутат и наследник на бразилския императорски престол Луис Орлеан-Браганца. TMTG+ ще се оглавява от Скот Джон, който има в професионалното си портфолио успешна кариера като изпълнителен продуцент на две от най-популярните телевизионни шоу-програми: „Америка търси талант“ и „Сделка или не“.

Естествено, извън сдържания ентусиазъм и любопитството, което предизвика в консервативната и не-либерална медийна вселена, новата мащабна амбиция на Тръмп, в либерал-прогресистките медии в типичен маниер се надигна вълна от критики и опити за омаловажаване. Активистка на левия британски „Гардиън“, някоя си Арва Махдауи, в истеричен пристъп обруга непоявилата се все още на бял свят социална платформа. CNN гръмко обяви „три причини, поради които TRUTH Social ще се провали“. Въобще, страх протече като елекрически ток през нюзрумите и корпоративните цитадели на либералния медиен картел. И очевидно има защо. Безпристрастният инвеститорски пазар показа, че към TMTG има сериозен интерес. Новата корпорация на Тръмп обяви сливане с Digital World Acquisition Corp. (DWAC), която инвестира 293 млн. долара в проекта. Така TMTG ще се листва публично на борсата. За броени часове след съобщението за сделката акциите на DWAC скочиха с 400%, достигайки пазарна капитализация от над 1,4 млрд. долара.

TRUTH Social има сериозен потенциал за успех. Името на Тръмп, което се ползва със симпатиите и подкрепата на милиони в Америка и по света, би могло да подейства като гравитационен център за разрастване на социалната мрежа. Стига да е технически удобна и лесно достъпна. Достатъчно е да успее да привлече през първата си година поне 100 милиона последователи в глобален план. Така консерваторите и тръмпистите по цял свят ще имат своята социална вселена, вън от контрола на либералния картел и технологичните олигарси. А самият Доналд Тръмп - своят нов мегафон. При неуспех, евентуалното участие на Тръмп в изборите през 2024 г. ще бъде силно затруднено и дори осуетено, а в дългосрочен план - битката с авторитарните нагони на либерал-прогресизма ще става все по-неравна. Ще поживеем, ще видим.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Анализи