Търговските вериги с 11% спад

Влизаме по-рядко в магазина

Броят на клиентите намалява средно с 23%

Над 23% е средният спад на броя на клиентите в търговските вериги в рамките на първите шест месеца на 2020 г., обявиха от Сдружението за модерна търговия (СМТ). Цифрите варират между 10% и 50% за различните вериги за различните периоди на кризата, предизвикана от COVID-19. По-малкият брой клиенти и затварянето на част от магазините са довели и до спад на оборотите от средно 11% за осемте компании, членове на сдружението, през първата половина на годината.

След първоначалния пик на презапасяване, хората са започнали да пазаруват по-рядко, но по повече артикули и по-прагматично.

По време на кризата, предизвикана от COVID-19, българите са пазарували основно продукти от първа необходимост на добри цени като варива, консерви и продукти на промоция. Друга промяна на потребителските навици е свързана с пазаруването по предварително подготвени списъци, с цел да се прекарва по-малко време в магазините, и покупката на повече продукти. В сектор “Направи си сам” хората са проучвали артикулите онлайн и са посещавали търговския обект, за да видят и тестват на място конкретни стоки.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика