Ученици на психолог заради стрес от COVID

80% от децата искат да бъдат на училище, а не да стоят вкъщи, но има още много път, докато се възстанови нормалността.

От дистанционно към присъствено обучение и обратно

Има вакуум и затова децата вярват във всякакви щуротии, казва специалистът Иван Игов

Мобилни телефони в шест области

Стресирани заради пандемията от COVID-19 ученици, както и родители, и учители могат да потърсят помощ от екип от над 40 училищни психолози. Те доброволно дежурят на безплатни телефонни линии в шест областни центъра в страната, съобщи просветното министерство, което отваря линиите за трети път.

Те ще работят от понеделник до петък от 8.30 до 16.30 часа и това ще е така до 31 март догодина.
Според психолога Иван Игов учениците се връщат на училище, сякаш нещата се приключили, но за съжаление това е малко измамно.

“Част от учениците едва сега тръгнаха на училище и тепърва нещата се напасват. Голяма част от децата, над 80%, се радват, че се връщат. За първи път виждам деца, които предпочитат да ходят на училище, а не да стоят вкъщи... говоря за времето преди пандемията. Явно тя им се отрази на тях”, обясни актуалната картината в училище специалистът пред “Труд”.

По думите му основата реакция на по-малките деца, тези до начална училищна възраст, към пандемията е свързана с тази на родителите им. “Има родители, които изпитват страхове, развиват посттравматичен синдром и той се предава на децата. Има хлапета, които не искат да излизат от вкъщи, развиват нещо като депресивен синдром, който при децата по принцип не съществува”, посочи Игов.

При по-големите ситуацията е по-друга и те изпадат във вакуум между несигурността на родителите си как да се справят с пандемията, разнопосочните сигнали от учителите и влиянието на връстниците, което е много важно.

Между самите ученици се разнасят чувства на страх, опит да се обяснят нещата. “Ние прехвърляме своите собствени страхове на децата. Когато става дума за сериозни антиваксърски настроения, недоверие към властите, аз съм се сблъсквал с невиждана щуротии, които децата ми казват и споделят, че ги знаят от родителите си. Родителите, вярвайки в глупости, заради собствената си неувереност, ги предават на децата”, разказа психологът.

Психологът Иван Игов обясни, че трябва да помислим повече за децата си в пандемията, защото нещата не се развиват в настоящото, а в бъдещето, и не бива да им го отнемане.

Много се надявам част поне от учителите да поемат роля на позитивен модел на поведение, защото поне още година ще продължим да живеем и работим в този порядък, допълни той.

На този фон от МОН съобщиха, че повече от 564 хил. ученици от I до XII клас вече учат присъствено или близо 82% от всички. Над 48 200 от тях имат валиден документ на ваксинация, преболедуване или наличие на антитела.

При тестването на 6 и 13 декември са установени 232 заразени ученици. Най-много - 92, са те в началните класове. На второ място са гимназистите със 72 позитивни резултата, при учениците от V до VII клас положителните са 68. 60 са позитивните учители, а 32 - непедагогическите специалисти.

От утре се възстановява присъственото обучение за паралелките, в които 30% от учениците искат да се върнат в училище с тестване или “зелен сертификат”. Досега изискването беше 50%.

Горещи телефонни линии за психологическа подкрепа:
Бургас - 0893 631 573
Варна - 0877 566 696
В. Търново - 0888 553 601 
Пловдив - 0800 16 793 
София-Град - 0877 183 133
Ст. Загора - 0879 833 258

Обществена поръчка

Качват училището на облак до 2023 г.

Достъп до всички електронни ресурси

Просветният министър акад. Николай Денков обясни, че се очаква платформата да тръгне през 2023 г.

Кандидати по обществената поръчка за създаването на общ електронен облак за обучение за цялата образователна система у нас набира МОН. “За дигитализацията на образованието имаме завършена система, която е изключително добра като ниво - всички регистри и цяла електронна деловодна система, която включва всеки ученик и учител, за добрата комуникация в образователната система”, каза просветният министър акад. Николай Денков.

По думите му този общ електронен облак за обучение ще включва както възможности за създаването на ново съдържание, така и достъп до всички съществуващи електронни ресурси - “Кан академия”, “Уча се”, а издателствата, които са готови да предоставят образователно съдържание, ще получат съответния портал до тази система. Тя ще може да се използва от всеки ученик и учител, но и всеки иновативен учител.

Предвидени са средства, и през 2022 г. трябва да подготвим много внимателно следващия етап от развитието на нашата дигитална платформа, каза министър Денков. Той уточни, че вероятно започването на проекта ще бъде през 2023 г. Тази платформа ще е свързана с персонализираното обучение и с елементите на изкуствения интелект.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Образование