Батериите горят много интензивно
Дългите пътувания с електрически автомобил са трудни за планиране и реализиране. Водачът трябва да се съобрази не само с наличието на достатъчно зарядни станции по маршрута, но и да предвиди необходимото време за зареждане.
Оказва се обаче, че пред колите на ток може да изникнат и други препятствия. На такива неочаквани трудности ще се натъкват собствениците на електромобили в Норвегия, ако желаят да използват ферибот по време на пътуване. Един от местните оператори на фериботни линии забрани превозването на борда на превозни средства с електрифицирано задвижване - електрически, хибридни и водородни автомобили. Причината е в повишената опасност от възникване на тежък пожар при колите с литиево-йонни батерии. Анализ на риска показва, че екипажът на един ферибот не е в състояние да се справи без външна помощ с пожар, в който гори електрически автомобил.
За изгасяването на една запалена кола на ток са нужни около 11 000 л вода, докато за конвенционална бензинов или дизелов автомобил необходимото количество е драстично по-малко - от 1600 до 2000 л. Гасенето на пожар с толкова много вода може да наруши баланса на кораба и да доведе до накланяне, а освен това затрудненият достъп до близко паркираните на палубата коли създава допълнителни трудности.
Забраната засега важи само за корабите на един от фериботните превозвачи в Норвегия, но едва ли ще зарадва производителите на електрифицирани автомобили. А именно Норвегия е държавата, в която се продават най-много коли на ток. През изминалата година четири от всеки пет нови автомобили са били с електрическо задвижване - близо 80% от новозакупените превозни средства.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш