ФИА даде победа на Хамилтън в Саудитска Арабия

Люис Хамилтън спечели „служебна“ победа в първата в историята Гран при на Саудитска Арабия, след като се наложи от ФИА на няколко пъти да го върнат в играта по време на лютата битка с лидера в шампионата Макс Верстапен. Гонката на пистата в Джеда бе изключително напрегната и изпъстрена с инциденти, както и с трудни и спорни решения на стюардите. Крайният резултат обаче осигури перфектен сценарий за края на шампионата – двамата съперници за титлата са с равен брой точки преди последния кръг в Абу Даби идната неделя.

На старта Хамилтън и съотборникът му в „Мерцедес“ Валтери Ботас защитиха перфектно позициите на първата редица, но твърде скоро се оказа, че това няма значение. Пистата бе изключително тежко предизвикателство към пилотите и доста от тях не се справиха – Мик Шумахер се блъсна в оградата, което доведе до поява на кола за сигурност. Колите на „Мерцедес“ веднага влязоха в бокса за нови гуми, но „Ред Бул“ остави Верстапен на пистата. А минути по-късно това се обърна в полза на Лудия Макс – оказа се, че маршалите не могат да поправят пораженията, докато колите минават покрай тях и гонката бе спряна с червен флаг. Така Верстапен получи шанс за нови гуми без „официално“ спиране в бокса и поведе след рестарта. В отговор „сребърните стрели“ пък оборудваха Люис и Валтери с твърди гуми с надеждата да имат по-добро темпо в края на състезанието. При рестарта Хамилтън за миг изскочи пред Макс, който пък се върна отпред с маневра извън пистата. Докато стаюрдите се чудеха какво да решат, отзад в колоната Никита Мазепин се заби в колата на Серхио Перес, а при сблъсъка пострада и Джордж Ръсел. Отново се наложи колите да се прибират в гаража, а съдиите предложиха на „Ред Бул“ Верстапен да върне първата позиция на Хамилтън заради неправомерната маневра. Макс се съгласи, за да избегне налагане на друго наказание и малко по-късно изскочи отново отпред с блестяща маневра от трета стартова позиция. При това остави и Естебан Окон между Хамилтън и себе си, но французинът се оказа твърде крехка преграда – Люис го размина и започна уверено да съкращава преднината, която бързо бе анулирана от виртуална кола за сигурност след нови инциденти на пистата.

13 обиколки преди края шампионът предприе атака, която Макс парира с агресивна маневра. И двамата напуснаха пистата, а малко по-късно от ФИА наредиха на Верстапен да „върне“ позицията. Той обаче не побърза да изпълни нареждането, а когато все пак реши да го направи, намали доста рязко и Хамилтън го удари леко отзад, при което повреди крилото си. Стюардите не признаха това и отново поискаха лидерът да пусне Люис напред, което в крайна сметка се случи. Но в момента, в който британецът излезе начело, Лудия Макс отново го изпревари. Тогава на пилота на „Ред Бул“ бе наложено и наказание от 5 секунди на финала, което на практика даде победата на Хамилтън. Като научи решението, Верстапен вече пусна съперника си и се отказа да го преследва.

„Нямаше нужда да правиш това“, скара му се шефът на „Ред Бул“ Крисчън Хорнър. „Вече няма значение“, отговори тъжно пилотът.

„Случиха се доста неща, не съм съгласен с всички тях, но това е положението – заяви Верстапен след финала. - Поне опитах, дадох всичко от себе си. Не разбрах какво стана – пуснах го, но той ме удари – не съм сигурен дали искаше да излезе пред мен или не. Всичко ще се реши в Абу Даби, надявам се да се получи още един страхотен уикенд.“

Наказанието не му позволи да направи опит поне за най-бърза обиколка, тъй като щеше да рискува и второто място и така Хамилтън прибра и допълнителната точка за деня. Двамата са с по 369,5 точки и който завърши пред другия в Абу Даби, ще е шампион. След третото място на Валтери Ботас пък „Мерцедес“ вече води с 587,5 т. в класирането при конструкторите, докато „Ред Бул“ е с 559,5 т. и само чудо може да лиши „сребърните стрели“ от пореден отборен триумф тази година.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Спорт