„Формула 1“ на улицата

Лимитираната серия Aston Martin Vantage F1 Edition е почти точно копие на колата на сигурността във “Формула 1” през този сезон.

Колата на сигурността излиза за масовите пътища

Ще има купе и кабрио

По повод завръщането във “Формула 1” след 60-годишно прекъсване Aston Martin хвърли в еуфория феновете си с лимитирана серия на колата на сигурността, но с хомологация за шофиране по масовите пътища. Моделът Aston Martin F1 Edition притежава почти същите характеристики като автомобила, който излиза на пистата при опасни ситуации и жълти флагове и никой от пилотите няма право да го изпреварва. От този сезон славната британска марка участва във “Формула 1” не само като отбор, но и с колата на сигурността.

Екземплярите от лимитираната серия за масовите пътища (с цена от 165 000 евро нагоре) предлагат безкомпромисна комбинация от мощност и динамика. Това е най-бързият представител на линията Vantage.

Ресурсът на 4,0-литровия битурбо двигател V8 е увеличен с 25 конски сили до 535 конски сили в сравнение със стандартния модел. Максималният въртящ момент не е променен и остава 685 Нм. Коригирани са настройките на 8-степенната автоматична трансмисия за още по-бързо превключване на предавките, особено в диапазона на високите обороти. При купето максималната скорост е 314 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч - 3,6 секунди. Докато при кабриото максималната скорост е малко по-ниска - 305 км/ч, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 секунди.

Инженерите на Aston Martin са “пипнали” също окачването, за да увеличат ефективната сила на амортисьорите. Това води до още по-голяма стабилност при екстремно бързо каране в завои и най-вече на писта. Кормилното управление е изключително прецизно и водачът има директна обратна връзка с пътя.

За разлика от стандартния Vantage при модела F1 Edition джантите са с диаметър 21 инча и са обути в специално разработени от Pirelli високоскоростни гуми. Допълнителните аеродинамични компоненти веднага се набиват в очи - преден сплитер по цялата широчина, внушително задно крило, прорези в калниците и канали във вратите за отвеждане на въздуха, затворено дъно на каросерията за по-добра обтекаемост.

В кокпита са съчетани черна кожа и сива алкантара с контрастни ивици и шевове. Външният лак е в класическия за марката състезателен цвят Racing Green, но може да се поръча каросерия в бяло или черно.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили