Френското списание Entreprendre: Иво Прокопиев е един от олигарсите с най-голямо медийно влияние в България

Има мрежа от журналисти в повечето хартиени и уеб издания и в телевизионните канали bTV и NovaTV, които му дават голямо влияние

Иво Прокопиев, собственик на седмичния вестник "Капитал", има мрежа от журналисти в повечето хартиени и уеб издания в България, включително в частните телевизионни канали bTV и NovaTV, които му дават голямо влияние и го позиционират като един на олигарсите с най-голямо медийно влияние в страната. Финансовият конгломерат на Прокопиев има няколко дъщерни компании, с множество участия в енергетиката, финансовите пазари, инвестициите, недвижимите имоти и, разбира се, медиите, чиито активи се оценяват на няколкостотин милиона долара.

Това пише реномираното френско списание Entreprendre в обширен анализ от миналата седмица, поставящ акцент върху задачите пред новото българско правителство.

Прокопиев е посочен като най-емблематичният пример за това, че в България бизнесът, политиката и медийният свят са много тясно свързани.

Прокопиев е даден и като пример как таблоидите, онлайн новинарските сайтове и телевизионните канали се използват от местните олигарси, за да упражняват влиянието си, да развалят репутацията на опонентите и да манипулират общественото мнение. В тази връзка се припомня се, че през 2017 г. бившият главен прокурор Никола Филчев публично е обявил опитите на Иво Прокопиев да получи съдействие от него, но отказът е довел до множество медийни атаки от медиите на Прокопиев срещу прокурора.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Мнения