Хибрид без кабел

Honda HR-V се зарежда в движение, а не от контакт

Лесна експлоатация и икономично пътуване

Новото поколение Honda HR-V ще се продава в Европа само с хибридно задвижване. Японската компания, която е най-големият производител на двигатели с вътрешно горене в света, се движи по курс към електрификация на цялата си гама.

За разлика от много други марки Honda не използва Plug-in хибридната технология със зареждане от външен източник, която неизбежно повишава цената и теглото на автомобила. Водачите на хибридните коли на японската фирма не трябва да мислят къде да спират и да зареждат батерията, защото батерията им се зарежда автоматично по време на движение. Тази концепция се доказа като успешна в градския автомобил Honda Jazz, а сега се прилага и в компактния SUV модел HR-V.

Задвижващата система се състои от два компактни, но мощни електромотора, съчетани с бензинов 1,5-литров двигател по цикъл на Аткинсън, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването. Тази технологията е плод на 20-годишен опит с хибридното задвижване, който Honda натрупа както в масовите автомобили, така и във Формула 1.

Системната мощност при HR-V възлиза на 131 конски сили и 253 Нм въртящ момент. Това е с 22 конски сили повече в сравнение с Jazz. Броят на клетките на батерията е увеличен с 25% и това осигурява по-голям енергиен запас. Блокът за управление на захранването е с по-малък размер и се намира в моторния отсек.

Охлаждането е водно вместо въздушно. Предавателното число между електромотора и колелата е понижено, а това на свой ред подобрява динамиката. По заводски данни за изминаването на 100 км са нужни 5,4 л гориво, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,6 секунди.

Системата на Honda се отличава от всички останали подобни по неусетния начин, по който се сменят трите режима на управление. Интелигентният захранващ блок автоматично и непрекъснато превключва цикъла на движение между електрическо задвижване, хибридно или на двигател с вътрешно горене съобразно моментната пътна ситуация. При шофиране с постоянно висока скорост (на магистрала) системата оперира с бензиновия двигател, тъй като в този случай той предлага оптималното съотношение между икономичност и динамика. При необходимост от по-високо ускорение в случаите на изпреварване актуалният режим е хибридният. Допълнително в този случай двигателят с вътрешно горене захранва и батерията.

Спортният режим може да бъде активиран от водача чрез селектор. Тогава резултатът е още по-бърза реакция при подаването на гориво, докато при икономичния режим Econ климатичната система се настройва за оптимален разход на енергия. В позиция Normal автомобилът е с най-добър баланс между спортното и икономичното поведение.

За увеличено усещане тип “електромобил” шофьорът трябва да постави в позиция В селектора на трансмисията, при което е наличен избор за различни нива на възстановяване на енергията при намаляване или спиране. Нивото на рекуперацията ѝ може да бъде допълнително увеличено, когато лостът е в традиционната позиция D и шофьорът използва лостчетата зад волана. По времена шофиране в градски условия Honda HR-V натрупва повече електрически пробег спрямо конкурентните хибриди.

Най-добри качества за превоз на багаж

Третото поколение Honda HR-V е с увеличен просвет о 188 мм, а височината на модела е намалена с 20 мм. Стандартните джанти са 18 цола с гуми 255/50. Благодарение на характерните за марката “магически” седалки и находчивото разположение на компонентите от задвижващата система моделът предлага отлични възможности за превоз на багаж. По този показател автомобилът на Honda превъзхожда всички конкуренти в своя сегмент. В багажника влизат бордове за сърф и два планински велосипеда с демонтирани предни колела. Отварянето на вратата е безконтактно за улеснение на потребителите.

Системите в автомобила се управляват от 9-инчов сензорен екран. Богатият пакет за безопасност включва редица познати и някои нови технологии. Функцията за автоматично спиране разпознава пешеходци и велосипедисти вече и през нощта, дори при липса на осветление. Адаптивният автопилот автоматично контролира разстоянието до предния автомобил в лентата, позволявайки на HR-V да следва общия трафик дори и при ниски скорости в задръстване. Системата включва и функцията “следване при ниски скорост” и промените във времето за ускоряване при смяна на лентите и изпреварване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили