Хотели отказват да продават на кредит

Хотелиерите по морето са категорични, че това лято няма да продават ваканции на големите световни туроператори без предплащане на почивките.

Досега фирмите имаха отсрочка до 60 дни след заминаване на гостите

Страхуват се от фалити на партньори

Задължават и чуждите туроператори да плащат предварително ваканциите

За първи път от над десетилетие родните хотелиери са категорични, че няма да продават летни ваканции на големите международни туроператори на кредит. Ще бъде сложен край на практиката от пред кризата клиентите на фирмите-партньори да пристигат, да изкарват една или две седмици на море, а собствениците на обектите за настаняване да получават парите си месеци след това. По подобен начин досега бяха подписвани контрактите с компании като фалиралия през миналата година “Томас Кук” и най-големия опериращия световен концерн ТУИ. Банкрутът на английската компания ни засегна толкова много именно заради практиката партньорът да се издължава между 45 и 60 дни след отпътуване на туристите им, обясниха собственици от Слънчев бряг и Златни пясъци. Така накрая много български хотелиери пиха по една студена вода, вместо да получат заработените от тях хиляди левове.

Причината досега да се съгласяваме на подобен тип контракти бяха големите обеми, които реализираха, договорите “пълно-празно”, при които туроператорите ангажират определен брой стаи от началото до края на сезона, конкуренцията между отделните играчи в индустрията, както и дългогодишните добри отношения. Досега ако някой не се съгласеше на подобни условия не можеше да подпише договор, а чуждите гости отиваха в съседно място за настаняване, обясниха от бранша пред “Труд”. Но сега хотелиерите са достигнали до принципна позиция, че всички категорично няма да приемат туристи “на кредит”.

Икономическата криза в резултат на световната пандемия от Covid-19, затворените граници и замръзналия туризъм ще доведат до кардиналната смяна на политиката на хотелиерите. Няма как да оцелеем, кредитирайки международни концерни с десетки и стотици хиляди левове, категорични са представители на бизнеса. Особено в настоящата ситуация, в която мнозина колеги се чудят дали ще успеят въобще да отворят хотелите през това лято, при какви условия и дали няма да им излезе по-евтино вместо да наемат персонал и да спазват новите, все още неизвестни правила, да не работят въобще, обясниха притеснени представители на сектора, пожелали да останат анонимни.

Както индивидуалните клиенти задължително си доплащат окончателно поне седмица преди пристигане, това ще трябва да правят и туроператорите, независимо дали са малки или големи, български или световни, категорични са от сектора.

В тази ситуация все по-важни за хотелиерите са индивидуалните туристи, които пристигат самостоятелно чрез онлайн резервации през сайтовете на хотелите или други платформи. За да ги привлекат хотелиерите, които са категорични, че ще отворят врати през лятото, макар и по-късно от обичайно, са предвидили намаления в цените, обявени през зимата с между 20 и 40 на сто, основно за български гости. Отстъпките обаче могат да отпаднат, след като стане ясно какви допълнителни инвестиции ще трябва да бъдат направени във връзка с мерките за неразпространение на коронавируса, обясниха от бизнеса.

 

Министерство на туризма с кризисна рекламна програма

Залагат на здравен и екотуризъм

Разчитат изцяло на онлайн инструменти

] Грижата за здравето и красотата на природата у нас ще са сред акцентите в онлайн рекламата на страната ни като туристическа дестинация.
Грижата за здравето и красотата на природата у нас ще са сред акцентите в онлайн рекламата на страната ни като туристическа дестинация.

Кризисна рекламна програма за промотиране на възможностите за почивка у нас са изготвили от Министерство на туризма. Планът е изпратен за сведение до бранша. В него е заложено на привличане основно на български гости в родните курорти и места за настаняване, като в по-късен етап ще се разчита и на туристи от съседни държави и основни европейски пазари, ако такива бъдат отворени, става ясно от документа. Ведомството ще инвестира основно в онлайн реклама, предвид, че изработването и раздаването на брошури към момента не е приложимо, става ясно от документа. Основна роля в постигането на целта ще играе обновеният национален портал bulgariatravel.org, който обаче по договор ще бъде изцяло завършен, напълнен със съдържание и преведен на руски, английски и немски за 6 месеца или към края на юни. От ведомството предвиждат още единно съдържание съдържание, дори и при различна форма, за всички пазари, залагат и на промотиране в социалните мрежи.

Основните акценти при рекламирането на страната ни ще паднат върху екотуризма, който позволява социална дистанция и върху здравния туризъм, предвид възможностите за балнео и климатолечение. Вирусолозите обаче все още не са се произнесли дали ползването на спа центрове и басейни ще бъде възможно веднага след отваряне на хотелите и крият ли подобни съоръжения риск от разпространение на заразата.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Икономика