Царят на джунглата става товарно животно

Peugeot пуска пикап с атрактивен дизайн и солидни възможности в Латинска Америка и Африка

В сегмента на пикапите събитията се развиват бурно и в различни посоки. Mercedes взе решение да спре производството на своя модел X-класа, а в същото време Peugeot представи собствен пикап под името Landtrek. Френският товарен автомобил с познатия лъв в емблемата е предназначен за Латинска Америка и Африка. Там царят на джунглата ще използва силата си, за да служи като товарно животно за тежки транспортни задачи. По тази причина двигателната му гама е различна от познатите в Европа мотори.

В последните няколко години продажбите на пикапи растат по всички краища на света. В Северна Америка тези автомобили са издигнати в култ – там се продават големи обеми като бройки и големи размери като габарити. Но и универсални модели като Volkswagen Amarok, Mitsubishi L200 и Ford Ranger се радват на добро търсене в Европа, защото са алтернатива на масовите SUV-ове. Те предлагат ефектен външен вид, висока позиция на седене, добър обзор, повишена проходимост, функционална и луксозна кабина плюс големи товарни възможности. Новият пикап на Peugeot не прави изключение. След като направи своя пазарен дебют в Южното полукълбо, моделът вероятно ще бъде лансиран и в Азия, а на по-късен етап може да се появи и в Европа, за да се отплати на производителя си с повече продажби.

Peugeot Landtrek ще се предлага с единична и с двойна кабина, като достига на дължина внушителните 5,39 м в зависимост от конфигурацията. Задвижването е на задните или на четирите колела. Трансмисиите са с по 6 предавки - механична или автоматична. Първите купувачи ще имат избор между две моторизации. Дизеловият вариант е оборудван с 2,0-литров комън-рейл двигател, който генерира мощност 150 к.с. и въртящ момент 350 Нм. Бензиновата версия се задвижва от четирицилиндров мотор с обем 2,4 л с ресурс от 211 к.с. и 320 Нм. Той развива скорост над 180 км/ч.

Моделите с двойно предаване разчитат на понижаващи предавки за тежки офроуд условия. Пикапът е приспособен да преодолява водни препятствия с дълбочина до 60 см. В товарния отсек могат да се транспортират предмети с тегло до 1,2 тона, а на теглича – да се закачи ремарке до 3,5 тона. Конфигурацията с единична кабина разполага с по-голяма площ на товарния отсек, в който се побират три европалета. Докато моделът с двойна кабина може да качи два европалета.

За по-лесно транспортиране са предвидени куки и халки за закачане в товарната зона, както и LED осветление. При необходимост от превоз на много дълги предмети, пикапът може да бъде поръчан без задна броня и тогава вратата на товарния отсек се отваря на 180 градуса надолу.

Бъдещите купувачи могат да избират различни опции като степенки на праговете за по-лесно качване и слизане, подсилени стъкла, защитни панели на дъното, хромирани ролбари и изцяло LED светлини отпред и отзад.

Във външния дизайн и вътрешното оформление се откриват много черти от моделите в актуалната гама на Peugeot, включително 10-инчов сензорен екран и последно поколение системи за безопасност и асистенция.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили