Център "Амалипе" иска автономност за местни решения при отварянето на училищата

От Центъра за етнически диалог и толерантност "Амалипе" със седалище Велико Търново и училищата от мрежата “Всеки ученик ще бъде отличник” са изпратили становище до мнистрите на здравеопазването и на образованието и науката, в което настояват да се даде автономност за местни решения относно отварянето на училищата. 

"Искаме да бъде отчетен фактът, че съществуват много големи различия по отношение на броя на паралелките и тяхната пълняемост в различните училища и региони на България. За разлика от училищата в големите градове, в които всеки клас е съставен от по няколко паралелки, голяма част от училищата в селските райони имат по една паралелка в класовете от прогимназиалното и средното образование, при това - често тези паралелки са маломерни, а понякога дори са слети. За много от основните училища в селските райони прогимназиалният етап е съставен от три паралелки. Гимназиалните класове в средните училища в тези региони също често са с по една паралелка. В допълнение, трябва да имаме в предвид, че над 600 училища - предимно в селските райони, до този момент не са имали нито един ученик или учител с Covid", коментира председателят на Център "Амалипе" Деан Колев.

Той допълва, че организацията и училищата предлагат диференциран подход за основните училища с по една до две паралелка в прогимназиалните класове и за средните училища с по една - две паралелки в гимназиалните класове. В тях следва да бъде позволено връщане на групи от повече гласове от гледна точка на факта че в абсолютни цифри става дума за малък брой ученици. 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Региони