ЦИК моли медии за безплатна реклама на изборите

ЦИК иска да организира по-подробна разяснителна кампания за изборите 2 в 1 на 9 юни и отправи молба към медиите да дадат безплатно ефирно време.

За по-подробна разяснителна кампания

Министерският съвет гласува средства за обществените медии БНТ, БНР и БТА

В план-сметката са 98 179 400 лв.

Централната избирателна комисия се обърна с молба към медиите с национално покритие да предоставят безплатно ефирно време за разяснителната кампания за гласуването на изборите 2 в 1 на 9 юни. На въпрос на “Труд news” кое налага ЦИК да търси безплатен ефир, членове на Комисията казаха, че това е стандартна процедура, а целта е да има обстойна разяснителна кампания, за да може хората да са информирани как да гласуват за европейските избори и за изборите за 50-тия парламент. Също така от ЦИК обясниха, че изборите са финансово обезпечени от Министерския съвет.

На сайта на ЦИК се посочва, че “Централната избирателна комисия разчита на доброто сътрудничество с медиите, за да може заедно с тях да информира гражданите за техните права и задължения в изборния процес”.

Миналата седмица на заседание на ЦИК са гласувани проектите на шест писма, става ясно от Протокола на заседанието, публикуван на сайта на ЦИК. С тях Комисията от­­правя искане за представяне на оферти във връзка с разяснителната кампания до основните медии в страната, с които работи - bTV, Инвестор медия, БНР, БНТ, Нова ТВ и Дарик радио заедно с каналите, които тези медийни компании обслужват.

По време на заседанието се отбелязва, че разяснителната кампания трябва да започне в най-кратки срокове.

Припомняме, че Министерският съвет вече публикува подробна план-сметка за разходите по подготовката и провеждането на изборите, които ще излязат около общата сума на предвидените разходи е 98 179 400 лв. За разходи на Централната избирателна комисия (ЦИК) са предвидени 4 650 000 лв. От тях 650 000 са за възнаграждения и осигурителни вноски на заетите по трудови и граждански договори, а 1 500 000 лв. са предвидени за ще отидат за материално-техническото осигуряване на изборния процес, включително отпечатването на хартиените бюлетини, за компютърна обработка на данните и за разяснителната кампания.

От решението на Министерския съвет става ясно, че за Българското национално радио са предвидени 850 000 лв., за Българската национална телевизия - 2 000 000 лв., а Българската телеграфна агенция - 250 000 лв., а за Съвета за електронни медии - 45 000 лв.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика