Чистокръвен състезател

Porsche 911 GT3 R покорява пистите

Пилотската машина получава по-висока мощност и по-добра управляемост

Porsche представя нов клиентски състезателен автомобил с най-новото поколение на 911 GT3 R. Цената му е от 511 000 евро без ДДС. Новият претендент за GT3 сериите по света е базиран на настоящото поколение 992 и ще бъде готов да се състезава в началото на сезон 2023. Разработването започва през 2019 г. Приоритетът е бил по-нататъшното подобряване на управляемостта за професионалистите и така наречените джентълмен пилоти, както и използването на по-големи резерви от производителност за различни класификации на баланса на производителността. Допълнително внимание се отделя и на оптимизирането на работата на отборите със състезателния автомобил и на намаляването на текущите разходи. 

Очакванията към новия модел са големи, тъй като предшественикът му е спечелил почти всичко възможно на GT3 сцената. Забележителните успехи включват крайни победи в денонощните състезания в Нюрбургринг, а също и тук в Спа-Франкоршан, както и в Дейтона и Себринг. След като класът GT3 беше обявен за професионална категория в сериите на северноамериканския шампионат IMSA, този прибер беше последван от световния шампионат по издръжливост FIA WEC. Така от 2024 г. състезателните автомобили GT3 като новия 911 GT3 R ще могат да участват за първи път в легендарната надпревара за издръжливост в Льо Ман.

С оглед на тези събития целта пред собствениците на 911 GT3 R е да управляват състезателния автомобил бързо за по-дълго. Това изисква издръжливост и затова инженерите са работили целенасочено върху подобряване на управляемостта. Резултатът е по-широкият използваем диапазон на оборотите на новия 4,2-литров двигател, по-стабилна и постоянна аеродинамика и по-ниски натоварвания на задните гуми, което позволява техният потенциал да издържи по-дълго.

В основата на новия състезателен автомобил е почти стандартният двигател, базиран на поколение 992 на силовата машина 911. Както и в предишния модел, това е 6-цилиндров боксеров двигател с водно охлаждане, 4-клапанна технология и директно впръскване на горивото. Основната нова разработка е работният обем: Както при 911 RSR, капацитетът на новия 911 GT3 R е увеличен с 5% от 3997 на 4194 куб. см. Това увеличава максималната мощност на двигателя до около 416 kW (565 к.с.). На първо място обаче Porsche оптимизира кривата на въртящия момент и мощността в целия диапазон на оборотите. 

Високооборотният 6-цилиндров двигател се справя без турбокомпресор и е с класическото задно разположение, като по този начин подобрява тягата и спирането. Секвенциалната 6-степенна скоростна кутия с постоянно зацепване е заимствана от настоящия 911 GT3 Cup. Перата за превключване на волана управляват електронен превключващ барабанен механизъм, който позволява особено бързи и прецизни смени на предавките.

Олекотяване и издръжливост

Окачването на 911 GT3 R поддържа управляемостта, позволява по-прецизен кормилен контрол, осигурява по-малко износване на задните гуми и намалява времето за промяна на настройките. Амортисьорите KW са допълнително подобрени и предлагат пет настройки за регулиране. Задните колела са отместени малко по-назад, което удължава междуосието от 2459 на 2507 милиметра. Това също така намалява натоварването на задните гуми и подобрява поддържането на показателите им при по-продължително време на работа.

В допълнение към алуминиевите моноблок състезателни спирачни апарати, спирачните дискове на новия 911 GT3 R вече се доставят също от специализираната компания AP. Вътрешно вентилираните предни стоманени дискове с прорези имат диаметър 390 мм и се активират от шест бутала. В задната част са монтирани 4-бутални спирачни апарати и дискове с размери 370 мм. Почти всички компоненти на каросерията са изработени от олекотен въглерод, включително предните и задните капаци, вратите, страничните панели, задното крило и покривът. Арките на колелата са изработени от арамидни влакна.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили