Ще летим ли на ховърборди

Пет причини заради които те още не се продават

За първи път е видян във филма „Завръщане в бъдещето 2“

Човек, летящ на „първия истински ховърборд“, е заснет да витае над земята на футуристично устройство, задвижвано с витла. Както се оказа, този летателен апарат е създаден от компанията Omni Hoverboards и според анализатори струва около $20 000, но производителят все още не планира да го продава на масовия потребител. Ще се появи ли някога ховърборд, като във филма „Назад към бъдещето“, и кога това може да се случи?

В мрежата се появи видео, в което можете да видите човек, летящ на ховърборд - скейтборд, който може да се носи във въздуха, съобщава The Futurism. „Мъжът който вече живее в 2030 г.“, така се шегува потребителят, публикувал видеоклипа в своя профил в Twitter.

Както може да се види, човекът лети над пътното платно на устройство, което прилича на хеликоптер. Това летящо превозно средство е създадено от Omni Hoverboards. Официалният уебсайт на компанията казва, че това е "първият истински ховърборд", който е създаден от изобретателя Каталин Александру Дуру. Според експертите този ховърборд струва над $20 000. Разработката обаче все още не е достъпна за закупуване и датата на нейното пускане на пазара е неизвестна.

Ховърбордът е видян за първи път във филма „Завръщане в бъдещето 2“ от 2015 г. на Робърт Земекис. Във филма главният герой Марти Макфлай витае върху устройството, опитвайки се да избяга от едно преследване.

В реалния свят разработването на такова устройство започва в началото на 2000-те, но първите успешни прототипи се появяват едва през 2014-2015. Тогава няколко компании демонстрираха своите версии на летящи скейтбордове.

Например, Arx Pax показа ховърборда на Hendo и обеща да подобри неговия дизайн в бъдеще. Друга американска компания ARCA Space Corporation също показа своята версия на ховърборда — ArcaBoard. Досега обаче нито едно от тези устройства не стигна до масовия пазар.

Олег Кивокурцев, директор за развитие на Promobot, посочи петте причини, поради които ховърбордите все още не са излезли на пазара.

„На първо място, това е краткият живот с едно зареждане. Днес обхватът на едно зареждане може да бъде максимум 300 метра, с редки изключения. Това е така, защото батериите са достатъчно тежки“, обясни експертът.

Втората причина е сложността на управлението. „За да се управляват такива превозни средства, се изискват определени умения и не всеки ги има. Дори тези, които имат специално обучение като професионалните скейтбордисти и сноубордисти - все още не са готови да ги управляват свободно“, отбеляза експертът.

Третата причина, е цената на устройствата: „Цената на ховърбордите започва от $10 000, и от гледна точка на масовия пазар това е неприемливо“.

„Четвъртата причина са законовите ограничения. Полетите с дронове са забранени на територията на градовете в много страни, и тази област не се регулира системно. Петата причина е, че ховърбордовете все още са по-скоро прототипи с MЖП (минимален жизнеспособен продукт). Те не са готови за масово производство. Затова има много дефекти и повреди в ховърбордите. И поддръжката на такива превозни средства е трудна, като засега само самите производители се занимават с това“, споделя експертът.

Кирил Жанайдаров, заместник-началник на отдел „Жилищно-комунални услуги, транспорт и подобрения“ на Фондацията „Сколково“, отбелязва, че независимо от развитието на технологиите, докато не бъдат разработени правилата за регистрация на полета и изискванията към пилота, никой няма да може да лети на ховърбордове.

„В тази област няма законодателна регулация. В същото време въздушното пространство има ясни правила за неговото използване, включително и изисквания за зоните за движение, височини, пилотски умения и т.н. Дори използването на дрон, който може да бъде закупен във всеки магазин за електроника, изисква одобрение от авиационните, а не само от изпълнителните власти. В Москва например това е Регионалният отдел за сигурност“, казва експертът.

(Превод за „Труд“ - Павел Павлов)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии