Ще сглобяват ли “Лада” китайците?

Очаква се сделка с дяловете на „Рено“ в руската АвтоВАЗ

115 200 нови китайски коли продадени в Русия

Делът на френската фирма „Рено“ в АвтоВАЗ може да бъде продаден, по неофициална информация, на китайски автомобилен производител.

До края на 2021 г. холандският „Алианс Ростех Б. В.“ беше собственик на 100% от АвтоВАЗ, където държавната руска корпорация „Ростех“ притежаваше 32%, а „Рено“ 68%. В края на 2021 г. беше завършено прехвърлянето на 100% от акциите на АвтоВАЗ под руската юрисдикция под егидата на нова съвместна компания „Лада Авто Холдинг“. Акциите на „Ростех“ и „Рено“ останаха същите.

„Китайците може да се интересуват от руския пазар, защото той е доста голям и сега има повече възможности поради оттеглянето на европейски компании“, коментира Сергей Удалов, изпълнителен директор на аналитичната агенция „Автостат“.

Китайските марки успяха да удвоят продажбите на нови автомобили миналата година. Според „Автостат“ те са продали 115 700 нови коли в Русия, което е със 102% повече в сравнение с 2020 г.

Който и да стане новият собственик на АвтоВАЗ, едва ли трябва да се очаква от китайците същия подход към развитието на завода в Толиати, който имаше „Рено“. Французите споделиха собствена платформа с АвтоВАЗ, на базата на която бяха създадени нови модели под запазената местна марка „Лада“. Тоест, те се отнасяха много внимателно с руското автомобилно наследство, което вероятно е било необходимо условие навремето за продажбата на контролния пакет акции на АвтоВАЗ на този конкретен западен концерн. „Рено“ интегрира АвтоВАЗ в световната автомобилна индустрия, нови модели бяха създадени от чужди компоненти и резервни части. Сега всичко замина заради западните санкции.

Китайците считат АвтоВАЗ по-скоро като площадка за сглобяване на автомобили под собствената си марка. Сергей Удалов смята, че новият собственик на АвтоВАЗ не може да си позволи напълно да изостави марката „Лада“, която заема 20% от пазара в Русия. АвтоВАЗ има свои собствени платформи, с помощта на които е възможно да се произвеждат бюджетни автомобили, от които да печели новият собственик. Става дума за автомобилите „Нива Легенда“ и „Лада Гранта“ и „Лада Веста“. При последната могат да възникнат трудности, тъй като при създаването на „Веста“ вече са използвани доста чужди компоненти.

(Със съкращения, Поглед инфо)

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии