Юбилярът е в перфектна форма

VW Golf излиза след фейслифт

Бестселърът става по-електрифициран и без 3-цилиндрови двигатели

Силно подобрена мултимедия

Осмото поколение Volkswagen Golf навлиза във втората половина от жизнения си цикъл точно по времето, когато се отбелязва 50-ата годишнина от пускането на първата генерация на модела. Фейслифтът включва редица подобрения в задвижващата гама, инфо-развлекателната система и визията.

Стилистичните промени в обновения Golf не са радикални. Корекциите се забелязват най-вече в новото оформление на LED фаровете и задните LED светлини, както и на предната броня. Освен включените в стандартното оборудване на всички варианти LED фарове, в първото ниво на допълнителното оборудване ще се предлага и „performance” версия с разширени възможности. При нея предната част на Golf се откроява ярко с предлаганата за първи път в Европа светеща емблема на Volkswagen, съчетана с хоризонтална светлинна лента с LED елементи в радиаторната решетка. При новото решение буквите VW и заобикалящият ги кръг в емблемата са подчертани с тънки светлинни контури отвън и отвътре.

Друг акцент е предлаганата при второто ниво на допълнително оборудване матрична LED система IQ.LIGHT2 на предните светлини. Тя също е придружена от светеща емблема и използва нов, високоефективен LED модул на дългите светлини, чиито обхват през тъмната част от денонощието достига 500 метра Допълнителният пакет с матрична LED система IQ.LIGHT2 включва и нови 3D блокове на задните LED светлини, чиито светлинни ефекти при посрещане и изпращане могат да бъдат персонализирани в настройките на автомобила.

В Golf са инсталирани изцяло нови инфо-развлекателни системи със значително подобрена функционалност, графика и структура на менютата. Работата става изключително интуитивна и от двата предлагани размера на сензорния екран (10,4 и 12,9 инча). Екраните са оформени като визуално свободно стоящи таблети на арматурното табло, в чиято долна част са разположени нови, по-ергономични и осветени сензорни плъзгачи за контрол на температурата в купето и силата на звука на аудио и навигационната системи. Като допълнително оборудване ще продължи да се предлага и Head-up дисплей на челното стъкло.

Golf ще излезе на пазара с шест нива на оборудване – базово (Golf), средно (Life), високо в елегантен стил (Style) и високо в спортен стил (R-Line). Те се допълват от двата емблематични спортни варианта Golf GTE и Golf GTI. На първо време възможностите за избор на задвижване ще включват две Plug-in хибридни системи (eHybrid и GTE), две Mild хибридни системи с 48V технология (eTSI), четири бензинови турбодвигателя (TSI) и два турбодизелови агрегата (TDI). Вариантите от елитната спортна категория в лицето на Golf GTI Clubsport, Golf R1 и Golf Variant R (R версиите са оборудвани стандартно със система за двойно предаване 4MOTION) се очакват на пазара през втората половина на годината, а през следващата година на пазара ще дебютират допълнителни версии със система за двойно предаване и TSI двигател с мощност 150 кВт.

Моторизации от 115 до 272 к.с.

В новата гама от задвижващи системи на Volkswagen Golf базовият 1,0-литров трицилиндров двигател вече отсъства и е заменен с 1,5-литров четирицилиндров мотор със 115 к.с., съчетан с ръчна 6-степенна трансмисия. Над него е вариантът със 150 к.с. Който предпочита 7-степенен автоматик с двоен съединител, може да получи хибридна моторизация на 48V със същата мощност.

Една стъпка по-нагоре са двете Plug-in хибридни изпълнения с 2,0-литрови бензинови двигатели и 6-степенни автоматици с двоен съединител. Тяхната мощност е съответно 204 к.с. и 272 к.с. По-мощният вариант се нарича GTE и външният му вид е базиран на GTI, който ще излезе по-късно на пазара. И двата Plug-in хибрида вече могат да изминават до 100 километра на електричество и могат да се зареждат с мощност до 50 kW.

При спортните версии GTI ще продължи да разполага с 265 к.с. и ще се предлага само със 7-степенен автоматик, ръчната трансмисия тук вече е история. Дизеловият топмодел GTD, който съчетаваше отлична производителност с изключително нисък разход, също изчезва. Има само два дизелови варианта, всеки с работен обем от 2,0 литра - с ръчна трансмисия (115 к.с.) и с автоматична (150 к.с.).

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили