Бензиностанциите сами ще решават
Всяка бензиностанция сама ще преценява дали да дава отстъпката от 25 ст. на литър бензин А-95, дизел, природен газ (метан) или пропан-бутан (втечнен нефтен газ LPG), напомниха от НАП. Отстъпката беше въведена с актуализацията на бюджета и влиза в сила след полунощ - в ранните часове на събота, 9 юли. Препоръчително е, преди да заредите гориво, да попитате в бензиностанцията дали дава отстъпката от 25 ст. на литър.
Компенсацията ще се дава за зареждане на леки автомобили - категория М1, мотопеди или мотоциклети от категория L, собственост на физически лица, като те трябва да представят малкия талон на превозното средство, за да ползват отстъпката. Друго важно условие е, че отстъпката важи за най-евтиния бензин и дизел на всяка бензиностанция.
Компенсацията ще се начислява като намаление от крайната цена при плащане на зареденото количество на касата, без значение дали това ще стане с пари в брой или с банкова карта. За горивото с отстъпка, бензиностанцията ще издава разширен фискален бон, в който ще са вписани регистрационния номер на превозното средство, вид и количество на зареденото гориво, както и отстъпката от 25 ст. на литър.

Бензиностанциите няма да сменят софтуера, за да предоставят отстъпките от 25 ст. на литър бензин А-95, дизел, природен газ (метан) или пропан-бутан (втечнен нефтен газ LPG), съобщиха от НАП. Всяка електронна система с фискална памет (ЕСФП), която се използва за отчитане на продажбите в обектите за зареждане на гориво, е изпитана и одобрена с функционалност за регистриране и отчитане на отстъпка. Това означава, че не е необходимо НАП да предоставя софтуер на крайните разпространители, за да дават те отстъпката, напомнят от приходната агенция.
За горивото с отстъпка, бензиностанцията ще издава разширен фискален бон, в който ще са вписани регистрационния номер на превозното средство, вид и количество на зареденото гориво, както и отстъпката от 25 ст. на литър. В разширения фискален бон вместо име и адрес на получателя ще се посочва „Получател на компенсация за гориво по ЗДБРБ", а вместо идентификационен номер на получателя се посочва „0000000025".
За да си получат сумите за компенсацията, крайните разпространители следва да съставят отделен отчет за издадените разширени фискални бонове (фактури), както и протокол, с който да начислят ДДС за извършените от тях доставки на гориво с отстъпка през съответния месец и да ги включат в дневника си за продажби. Заедно с това, до 14-то число на месеца, следващ месеца на предоставяне на компенсациите, е необходимо да подадат по електронен път пред НАП декларация, с която да поискат предоставените компенсации.
За да улесни бизнеса, приходната агенция е в процес на разработване на нова електронна услуга, чрез която да се подават декларациите. Посочената сума в декларацията се възстановява в рамките на 10 дни след изтичане на крайния срок за подаване на справка-декларация по ДДС за съответния период – 14-то число всеки месец.
Повече информация за предоставяне на компенсацията, можете да получите в сайта на НАП или на телефони: 0700 18 700; 02 9859 6801 на цена, съгласно тарифата на телефонния оператор.