Агенцията по храните проверява за оцет менте

Звеното сигнализирано от асоциация “Активни потребители”

Проверки в обектите за производство и предлагане на оцет и заместителите му започва Българската агенция по безопасност на храните, съобщиха от ведомството. Целта на инспекциите е да установи дали произвежданите продукти съответстват на действащите нормативни уредби.

“Проверките ще обхванат обектите, които произвеждат и бутилират оцет или заместители на оцет, складове за търговия на едро с храни, магазините за хранителни стоки и супермаркетите към търговските вериги на територията на цялата страна”, пишат от БАБХ.

По-рано от асоциация “Активни потребители” обявиха, че са подали сигнали до министъра на земеделието Десислава Танева, Агенцията по храните, Агенцията по лозата и виното и Комисията за защита на потребителите именно за разпространението на оцет менте.

В сигналите е обяснено “прилагането на заблуждаващи практики при предлагането на синтетични оцетни киселини - заместители на натуралния оцет”.

“Това на практика са институциите, от които зависи регулацията на този пазар. Към момента обаче по отношение предлагането на оцета и имитиращите го продукти е налице неяснота в конкретния обхват на компетентните органи. На определени етапи от веригата по производство и търговия има и припокриване на компетенции. Не е установена специфична административна практика на Комисията за защита на потребителите конкретно по отношение на оцета и имитиращите го продукти”, пишат от асоциацията.

От там припомнят, че според актуалната статистика през 2015 година продажбите на оцетни заместители в България са 56% към 44% спрямо натуралните оцети. Многобройни оплаквания от потребители постъпват всяка година, в които гражданите споделят, че бурканите им със зимнина гърмят или се развалят. Въпреки това в близо 100% от случаите върху етикетите на оцетните имитации от години се поставят снимки на зимнина и буркани, а в надписите с големи букви пише - “За консервиране”.

От асоциация “Активни потребители” са на мнение, че основен проблем със съществуването на тези продукти е, че голям процент от хората не правят информиран избор, когато посягат към тях.

“Тук идва вината на големите търговски вериги, които подреждат тези петролни субпродукти наред с натуралните, като често над или под тях има и надпис, че това е оцет. Потребителите посягат към тях, защото цената им е по-ниска”, разясняват от организацията.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България