12 цилиндъра без турбо и без електричество

Новият двуместен модел Ferrari 12 Cilindri с двигател, разположен отпред, който генерира мощност в размер на 830 к. с.

Ferrari зарадва консервативните автоманиаци

12 Cilindri е името на новия модел

През изминалия уикенд имаше състезание от “Формула 1” в Маями, където Ferrari представи най-новия си модел. За радост на консервативните почитатели на спортните коли това не е нито електрически, нито хибриден, а изцяло бензинов двуместен автомобил с двигател V12 под огромния преден капак.

Наследникът на 812 Superfast носи звучното име 12 Cilindri (произнася се “додичи чилиндри”). И без италианско произношение всеки ще разбере за какво иде реч и по-конкретно колко цилиндъра ръмжат под ламаринетата кожа на новия модел на Ferrari. Името е и категоричен знак, че марката (засега) няма намерение да се отказва от емблематичните за нея големи мотори.

Пищните форми на Ferrari в задната част са заменени от по-футуристични и изчистени линии.

Още първият автомобил Ferrari с хомологация за масовите пътища е бил задвижван от 12-цилиндров агрегат, само че със скромните за онова време 1500 куб. см работен обем. Новият двигател е с 5000 кубика повече.

Изцяло ново разработеният  мотор V12 принадлежи към старата школа - без турбо и без хибриден модул. Това са 12 цилиндъра, които свободно засмукват въздуха за горене. Те произвеждат мощност в размер на 830 к. с. (611 киловата) и цялата тяга се изпраща само на задните колела. Максималният въртящ момент е 678 Нм, от който около 80 процента е наличен от 2500 об/мин. При пълно натоварване двигателят се развърта до 9500 об/мин. Той е оборудван с покрития с ниско ниво на триене, по-леки с 40 процента цилиндърни биели и по-лек колянов вал. Скоростта и реакцията при натискане на газта е “токсична”. Ускорението до 100 км/ч отнема 2,9 секунди, а за спринта до 200 км/ч са нужни 8,2 секунди. Максималната скорост е 320 км/ч.

Кокпитът е симетрично оформен с допълнителен екран за пътника.

За разлика от консервативната моторизация, дизайнът на новия модел е по-радикален и футуристичен. Пищните форми на Ferrari са заменени от по-ясни и категорични линии. Кокпитът е проектиран симетрично, като пътникът разполага с отделен екран. Екраните на централната конзола могат да бъдат затъмнени в черно за по-стилна и спортна визия на интериора.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили