Ще се зарежда с енергия от ВЕЦ-овете на река Нил
По отношение на мобилността светът е разделен на две. Развитите индустриални нации с високи цели в областта на климата и околната среда искат да преминат към електрически коли. В Европейския съюз вече е взето решение, че от 2035 г. се спира продажбата на нови автомобили с вътрешно горене.
От другата страна са развиващите се държави в Африка, в които изхвърлените от Европа, САЩ и Азия стари автомобили с вътрешно горене продължават да се движат, докато не се разпаднат. Това е възможно поради по-слабите регулации и стандарти за емисии и безопасност. Електрически коли? В Африка това изглежда немислимо предвид липсата на електричество в някои райони.
В етиопската столица Адис Абеба могат да се срещнат много стари руски Лади, често използвани за таксита.
Въпреки това една държава от Черния континент сериозно се заема с прехода към електрически автомобили. В Етиопия от 30 януари 2024 г. превозни средства с двигатели с вътрешно горене вече нямат право да бъдат внасяни. На практика това означава забрана на двигатели с вътрешно горене в търговията с нови коли.
Една от причините е, че при сегашната финансова ситуация Етиопия не разполага със средства в чуждестранна валута, за да може да внася достатъчно петрол за местния автопарк и на практика бензиностанциите ще останат празни.
Поради липса на средства за внос на петрол в Етиопия колите с вътрешно горене все по-често ще остават на място, а придвижването ще е по-екологично, например пеша.
Благодарение на водноелектрическите централи по поречието на Нил има изобилие от електричество, а производството на електроенергия ще се удвои след предстоящото завършване на голям язовир на реката. Ще бъдат изградени и над 2000 електрически зарядни станции за коли, отпускат се и държавни субсидии за покупка на електромобили. Но тъй като населението е с ниска покупателна способност, повечето хора ще трябва да се придвижват традиционно - пеша или с животни.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш