Бензинов адреналин с мощ от 665 к. с.

Обновеният модел Aston Martin Vantage захапва асфалта с мощта на 665 коня без никаква електрическа помощ.

Aston Martin Vantage с 4,0 битурбо V8 и задно предаване

Ресурсът е увеличен със 155 к. с.

Бог да пази краля и конструкторите на Aston Martin, ще възкликнат почитателите на класическата бензинова мощ при представянето на новия модел Vantage. Той излиза след фейслифт с ударно увеличение на мощността със 155 к. с. без никакви електрически “стимуланти”. В това отношение британската марка се оказва стожер на традицията и остава една от малкото, които пускат нов суперавтомобил без електромотор.

Името Vantage съществува в Aston Martin от 1950 г., но по онова време все още не е било самостоятелна серия, а само като допълнително означение за подобрен двигателен пакет DB2. Първата моделна серия, наречена Vantage, излиза на пазара през 1972 г. А текущата версия се продава от 2018-а и сега преминава основно обновяване.

Цялата тяга в Aston Martin Vantage се предава към задните колела.

Новият модел Vantage излиза с три сантиметра по-широка каросерия и нова предна част. По-голямата и преоформена радиаторна решетка внася повече въздух в двигателя. Новият преден сплитер осигурява по-малко повдигане при високи скорости и следователно повече стабилност. Отпред са използвани и нови матрични LED фарове. Отстрани Aston Martin връща декоративните лайстни с надписи в средата на въздухозаборниците.

Автомобилът серийно стъпва на 21-инчови алуминиеви джанти със специално изработени гуми Michelin. Задната броня е по-широка с увеличени странични въздухозаборници. Тези детайли допълнително подчертават мощността и атлетичността, като вдъхновението на дизайнерите идва от суперавтомобила One 77. Целта обаче беше Vantage да изрази своята идентичност още по-категорично.

Непреходната красота на Aston Martin Vantage в съчетание с нови дизайнерски елементи афишира неговата удивителна динамика.

4,0-литровият V8 битурбо двигател вече генерира колосалните 665 к. с. и 800 Нм въртящ момент. Увеличението на ресурса е със 155 к. с. и 115 Нм и е постигнато чрез различни оптимизации. Двигателят е разположен отпред, но осемстепенна автоматична скоростна кутия от ZF предава мощността към задните колела. Теглото от 1605 кг е е оптимално разпределено 50:50 между предния и задния мост. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, максималната скорост е 325 км/ч.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили