Най-бърз и в зареждането

Taycan излиза след фейслифт с много технически подобрения

Porsche показа как един добър електрически автомобил може да стане още по-добър

За 2,4 от 0 до 100 км/ч

Как един добър електрически автомобил може да се направи още по-добър? Инженерите на Porsche отговориха на този въпрос с обновения Taycan. Първият електрически модел в историята на марката излиза след фейслифт подобрен във всички области. Това го прави още по-подходящ за всекидневно шофиране и по-ефективен.

Porsche навлезе в територията на електрическата мобилност през 2019 г., когато беше световната премиера на Taycan. Оттогава спортният електрически автомобил се продаде в тираж от близо 150 000 екземпляра. С този модел германската марка доказа, че и при електромобилите оставя конкуренцията зад себе си с предлагането на чистокръвна спортна кола с нулеви емисии, удивителна мощност, динамика и лукс, при това в три различни варианта на каросерията, със задно и двойно предаване, както и в няколко на мощност.

Едно от най-важните качества за всеки електромобил е ефективното управление и оползотворяване на енергийните потоци. Именно в тази област обновеният Taycan вдига изключително високо летвата с усъвършенстваната си техника.

Досегашният модел зарежда батерията с мощност максимум 270 киловата на 800-волтови станции, докато след фейслифта мощността на зареждане е увеличена до 320 киловата. Колкото по-висока е мощността на зареждане, толкова по-бързо се извършва този процес. В момента няма друг електрически автомобил, който може да зарежда по-бързо от Taycan.

Освен повишената мощност инженерите са оптимизирали т.нар. температурен прозорец за бързо зареждане. Оптималната температура на батерията, която гарантира най-бързото зареждане, е свалена от 35 на 15 градуса по Целзий. Това означава, че в по-студените месеци ще е нужно много по-малко предварително затопляне на батерията за максимално бързо зареждане. При оптимални условия зареждането от 10 до 80 процента от капацитета на батерията отнема само 18 минути (досега 37 минути). Това време вече се доближава до времето, което един конвенционален автомобил с вътрешно горене прекарва на бензиностанцията за зареждане и плащане.

При обновения Taycan батерията Performance Plus вече е с увеличен бруто капацитет от 93 на 105 киловатчаса. Увеличава се с повече от 30% и мощността на рекуперация на енергията при намаляване на скоростта на движение – от 290 до 400 киловата. В зависимост от варианта на каросерията и мощността пробегът се е увеличил до 678 км, което е със 175 км или 35% повече. Тези стойности ще зарадват потребителите, защото Taycan вече изисква по-малко спирания за зареждане на дълги разстояния, а и батерията се пълни по-бързо.

Усъвършенствани са и електрическите двигатели. Моторът на задната ос е с 10 кг по-лек и генерира повече мощност и въртящ момент. Още базовият модел със задно предаване има пикова мощност 300 киловата (408 к.с.) и въртящ момент 410 Нм. Най-мощната версия Turbo S разполага със 700 киловата (952 к.с.) и 1110 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч при базовия и върховия модел е съответно 4,8 и 2,4 секунди. Това са стойности, характерни за Porsche.

Вълшебно окачване

Всички обновени модели Taycan се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване. Новото окачване Porsche Active Ride може да бъде поръчано като опция за версиите със задвижване на четирите колела. Тази система предлага безпрецедентен баланс и регулиране комфорт на шофиране и динамика на шофиране.

Окачването поддържа почти без накланяне нивото на каросерията на Taycan през цялото време, дори по време на маневри за динамично спиране, завиване и ускорение. При гладко возене системата поема неравностите почти напълно. При динамични ситуации на шофиране окачването Porsche Active Ride осигурява почти перфектна връзка с пътя благодарение на балансираното разпределение на натоварването на колелата. Ако е активиран подходящият режим, окачването може да компенсира движенията на каросерията, за да намали силите на ускорение, действащи върху пътниците.

Въпреки че новият Taycan тежи по-малко, , стандартното оборудване е по-богато от преди. С ново оформление на предната и задната част с нови фарове и задни светлини, дизайнерите допълнително усъвършенстваха изчистения стил на Taycan.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили