Автобуси спират да возят в сряда

Около 100 автобуса се очаква да се включат в протеста в София в сряда.

100 автобуса и 2000 таксита блокират София заради ветото на президента Румен Радев

Няма да се изпълняват междуселищните и международните линии

Без пътници остава и част от градския транспорт

Междуселищните и международни автобусни превози ще спрат изцяло в сряда, 25 ноември, а градските линии, които се държат от частни фирми, няма да се обслужват от 9 до 11 часа. Към протеста ще се присъединят и такситата, които няма да возят пътници за два часа - от 9 до 11 ч. Те ще превозват само спешни случай - лекари, учители и медицински персонал.

Това обявиха представители на браншовите асоциации на автобусните и таксиметровите превозвачи на специална пресконференция. Освен това около 100 автобуса и близо 2000 таксиметрови автомобила ще влязат по булевардите “Ботевградско шосе”, “Цариградско шосе” и “Царица Йоана” и ще участват в митинг, насрочен от 10 ч на площад “Батенберг”.

Причината - фирмите от бранша са недоволни от ветото на президента Румен Радев, което стопира промените в Наказателния кодекс, инкриминиращи нерегламентирания превоз на пътници. Според текстовете нерегламентираният превоз трябва да се нaкaзвa cъc зaтвop oт двe дo пeт гoдини, кaтo мoтopнoтo пpeвoзнo cpeдcтвo, c кoeтo e извъpшeн, да ce oтнeмa в пoлзa нa дъpжaвaтa, нeзaвиcимo чия coбcтвeнocт e.

Управляващите обаче не успяха да съберат мнозинство, за да отхвърлят ветото на президента.
От браншовите асоциации се заканиха, ако текстовете не се внесат за ново гледане, от понеделник, 30 ноември, ще спрат всички превози.

Опасността да оставим държавата без транспорт е абсолютно реална, каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. По думите ѝ особено в условията на пандемия се налага все повече фирми за превоз да преустановят дейността си, а почти всички са на ръба на оцеляването.

“Колко милиона трябва да отдели държавата, за да може да запази автобусния транспорт и да осигури социалната услуга на гражданите? Колко още милиона да отдели, за да отидат те в нерегламентираните превози”, попита тя. Според нея отхвърлянето на промените не е нищо повече от защита на сивия сектор в страната и манипулиране на общественото мнение, че застрашаваме т. нар. “споделено пътуване”. Ние не сме искали инкриминиране на споделеното пътуване и то нямаше да се инкриминира”, посочи Милтенова. Но допълни, че нерегламентираният превоз е обществено опасна дейност, която застрашава здравето и живота на хората.

Коментари

Задължително поле