30 г. затвор при строг режим за убийство с особена жестокост

Осъдиха бивш служител на ДАИ за подкуп

Условна присъда и глоба за пиян моторист, карал с чужди номера

Обявиха Тер Щеген за светец

Изписват най-малкия пациент на 4 месеца с морбили от болница „Св. Анна“ в София

Откраднаха 1 тон кабел за високо напрежение

Задържаха млад мъж за продажбата на 1 тон краден ечемик

Парламентарната правна комисия прие правила за избор на нова ЦИК

32 са вече случаите на морбили в страната

Осъдиха двама роми, затрили самотник по идея на лихвар Убийци и подбудител си признаха вината, за да получат по-леки наказания

Правната комисия отложи гласуването за връщане прага на преференциите на 7%

Свищовският състезател Ясен Тодоров с бронзов медал от Държавно първенство по киокушин карате

Футболен шахмат на „Анфийлд“

Банско се представя като топ фестивална дестинация на две изложения

Специалисти от Дневния център за деца с увреждания в Свищов провеждат обучение на педагози от забавачките

Ангел Джамбазки: Подозираме, че медии изнудват българските производители за реклама

Нашият интерес е да има български предприемачи във всяка една сфера. Това, от което искаме да ги защитим е нападки на медии. Подозираме, че ги изнудват за реклама. В Белгия, например, не е така. Това каза пред БНТ евродепутатът и зам.-председател на ВМРО – Българско национално движение Ангел Джамбазки.

Правят се проучвания как са решени тези въпроси в Европа и какво да се промени в българското законодателство, за да бъдат защитени интересите на българския бизнес, посочи Джамбазки.

Според телефонното проучване на „Галъп интернешънъл“, проведено заедно със Съюза „Произведено в България“ между 3 и 8 май сред 300 души, 55% от българите смятат, че българският бизнес е засегнат от медии, главно чрез фалшиви новини. А 80% отговарят положително, че той не е защитен от държавата.

Сондажът за проблемите на законодателството, засягащо опазването на фирмената репутация показва основни нагласи и е надеждна картина за малкия и среден бизнес в страната.

Запитаните са практически единодушни, че репутацията на една фирма е решаващо важна за нейната работа. Имиджът все повече се мисли като релевантен ресурс.

Близо две трети смятат, че несправедливите нападки срещу фирми са чест случай, а мнозинство от 55% знае и за конкретни случаи на нечестно засегнати фирми в медиите. 18% споделят, че това се е случвало с тяхната фирма. Близо една пета споделят дори, че знаят за конкретни случаи, в който върху фирми е имало медиен „рекет“.

Всичко това показва, че бизнесът вижда в уронването на репутацията реален проблем, при това с обществена значимост. А една немалка част от фирмите (макар и малцинство) споделят и собствен негативен опит.

Заради всичко споменато мнозинство от 80% от запитаните не са доволни от степента на защита, предвидена в законодателството към настоящия момент. Дори недоволството да е инерционно, то е в твърде значими дялове, за да бъде пренебрегнато, посочват от „Галъп“.

Запитани дали досегашната форма – в която фирмите следва да доказват щети, ако искат да потърсят компенсация в съда за уронване на репутация – е достатъчно удачна защита, по-голямата част от отговарящите (53%) не се съгласяват. Обяснението: практически всички са на мнението (както личи и в данните), че доказването на щети в съда е трудно и това на практика обезсмисля правосъдието.

Данните сочат висока възприемчивост към законови промени, които следва да намалят необходимостта за доказване на щети и да се коцентрират върху самите случаи на уронване на престижа и репутацията, т.е. в търсене на последствията от един недобросъвестен и недобронамерен акт, да не се изпусне фокусът върху самия акт.

95% са „за“ предложението страната, която напада в конкретен случай, но не успее да докаже твърденията си, да плаща глоба. Глоба до 10 000 лв. има най-голяма подкрепа сред изследваните лица; не са малки и дяловете на онези, които казват глобата да бъде в размер от процент от оборота на фирмата (17%) или акцентират на съразмерността в зависимост от причинените щети (23%).

Всичко това означава, че всякакви законови предложения в тази посока ще срещат подкрепа сред бизнеса. Това е важна хипотеза, която следва да бъде подложена на последващо изследване, но предоставя достатъчно надеждна картина за генералната структура на нагласите, без да претендира за изчерпателна представителност.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Уважема Гопожо то НАТо не ви е предало то ви е помогнало да възкръснете като ДЪРЖАВА така че тук имате грешка. това че България и Македония и Сърбия та и Гърция са една голяма смесица от исторически кръвни връзки е историята ни ОБЩАТА БАЛКАНСКА нека се заровят томахавките и никога нокой да не ги отравя защото всички тези хора на балканите и не само на БАЛКАНИТЕ искат едно да живетт без конфликти в мир и просперитет разбира се по някога се хващат хорта за посрана клечка но нека да се избегнат и тези моменти живота е кратък и не е небходимо да се пилее за глупости.

  2. Вярно е че пишат Фалшиви Измислени новини в Интернет сайтовете. Но в същото време Оня Крадец Боклук Борисов, чрез разни доносници, чете дори Анонимните коментари под тия Измислени новини и може да прати полиция да арестува „“ ваш доброжелател“.Ако пише от компютърен клуб- да арестува всички в клуба. Боклук Борисов е Мафията в България. Като го засстрелят заедно с Горанов-ците, ще бъде Празник за БЪлгария.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.