Ангел Джамбазки: Ръководството на МВР не се справя с мотивацията на личния състав

Ангел Джамбазки

Не приемам смъртта на Владимир Пелов като малшанс. Струва ми се, че започва да става една система от системно и последователно демотивиране на личния състав на Министерството да си върши работата последователно, компетентно, с необходимите заградителни мероприятия. Това зави евродепутатът и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки по БНР. Той изтъкна, че в РПУ–Ботевград има сериозен недостиг на оперативни кадри.

"Да ни обясняват как не могат да осъдят издирван престъпник, избягал като на селска сватба от парадния вход на затвора, защото бил с брада и с качулка е нелепо. Дори човек, който никога не се е занимавал с такава работа, би предположил, че е престъпникът може би ще се опита да си промени външния вид. В най-нискобюджетните филми, тези, като избяга от затвора, или се подстрижат косата или я боядисат нещо, а тук нашите са изненадани, че бил сложил качулка“, коментира Джамбазки.

"Защо има недокомплект?! Първо, професията не е привлекателна. Второ, мотивацията на личния състав е на нула! Трето, професионалното ръководство, политическото ръководство на МВР не се справя с подготовката и с мотивацията на личния състав. Съвсем очаквано виждаме как служителите общо взето не се справят с поставените им задачи", констатира евродепутатът.

Според политика, в работата на МВР „започват да се натрупват много грешки, които започват да стават система“. Той припомни, че на няколко пъти се е наложило Специалните сили на Министерството на отбраната да влизат в операции за залавяне на престъпници. Проблемът в МВР не е в професионалното, а в политическото ръководство на ведомството, категоричен е Джамбазки.

Всички български представители в ЕП са положили усилия за промяна на регламента за транспортни работници, изтъкна Джамбазки, но гласуването е показало „лицемерието, фалша и двойния стандарт на нашите съюзници, но и конкуренти в лицето на президента Макрон“:

„Ако в началото ни говориха лъжливо и невярно как са загрижени за водачите, които тъгували по семействата си и трябвало да се връщат на 3 седмици, а ние им казахме, че това противоречи на основни принципи на Европейския съюз – свободата не придвижване – и те бяха принудени да отстъпят пред тази очевидно лобистка поправка, всъщтност се издадоха, че изобщо не ги интересува дали шофьорите се прибират. Ако в темата с прибирането на шофьорите можеш да кажеш, че има някаква загриженост за хората, да искаш да се връща камиона какво означава?! Че камионът също тъгува ли? Че иска да си види приятелите – камиони в София?! Всъщност те разкриха целта - камионите да не работят, транспортните фирми да объркат своя график, да не бъдат конкурентни, с административни пречки да фалират този бизнес на българските предприемачи, да откраднат работниците и да постигнат и на тези 17% от БВП“.

Българските шофьори дават третата по големина дума в българския държавен бюджет на година 2 милиарда от данъци и осигуровки. Освен това те пазаруват в българските магазини и аптеки, а ДДС от техните разходи отива за пенсии, заплати и социални дейности, изтъкна евродепутатът, според когото политиката на пакета „Макрон“ е антиевропейска

„Тези хора изключително нахално, колониално, се опитват да превърнат Източна Европа в една суровинна база и база за добив на човешка ръка. Опитват да направят две Европи - богата и територия, от която да се привлича работна ръка. Това няма да се случи! Гласуването в комисията по транспорт и туризъм беше много показателно, защото всеки представител в ЕП може да гласува във всяка една комисия, дори да не е член, стига титулярът на комисията да бъде съгласен. Ние в групата на европейските консерватори, направихме разговори с нашите западни колеги, които не се интересуват от този въпрос. Колегата от Великобритания отстъпи своето място на мен. По този начин и всички останали – поляци, чехи, латвийци в нашата група си размениха местата и ние видяхме абсолютно единствено тези гласувания, свързани с командировани работници, и ясното разбиране на целнтрално- и източноевропейци, че няма да се съгласим да бъдем втора категория хора“.

 

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Политика