Андрей Новаков: Защитата на превозвачите ще бъде национална кауза в новия ЕП

Оказа се, че сме били прави да искаме пакетът „Мобилност“ да остане за разглеждане в новия европейски парламент, сега ще има нови възможности, от които да се възползваме, коментира пред БТВ евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков.

Вчера министърът на транспорта Росен Желязков събра на среща новите ни евродепутати, за да обсъдят тактически действия за постигането на приемливи за страната ни текстове. За срещата Андрей Новаков обясни, че между представителите на различните партии има единомислие и защитата на бранша и шофьорите ще бъде национална кауза.

Вносителите на промените в правилата за международните превози няма да са депутати в новия европарламент, както и голяма част от хората, които подкрепяха проекта, отбеляза още Андрей Новаков.

По думите му промените, които са включени в пакет „Мобилност“ ще се отразят на целия европейски пазар.

„Макар камионът да е български, той може да вози полска стока за шведски потребител“, обясни Новаков. Той категорично заяви, че нашите превозвачи са много конкурентоспособни и затова повечето страни се опитват да ни изкарат от пазара.

„Ако този план бъде приет в сегашния му вид 70 хил. български камиони ще се превърнат в желязо по чуждите магистрали“, заяви Новаков.

Според евродепутата предстоят разговори с представителите на Чехия и Словакия, които в предишния европарламент са наклонили везните в обратна посока. „Ще разговаряме с новите колеги, за да видим каква ще е сега позицията на чешката държава за пакета „Мобилност“, каза Новаков.

Според него до 18 юли новият европарламент ще заработи с новите си структури. Новаков категорично изрази подкрепата си за Манфред Вебер като нов председател на ЕК, защото според него той подкрепя България за присъединяване в Шенген и е гласувал „против“ пакета „Мобилност“.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.