Пилот с ювелирна техника на пилотиране беше загиналият по време на учение майор Валентин Терзиев. Това каза пред bTV бригаден генерал Николай Русев, който е командир на авиобаза "Граф Игнатиево".
Той сподели, че е трябвало да съобщи тъжната новина на семейството и че изпитва вина за това, което се е случило. Но беше категоричен "МиГ-29 са изправни самолети. Дори капачката на винтила на гумата на самолета ако липсва, самолетът не излита. Той трябва да е в пълна изправност, за да може да полети. Той се проверява постоянно. Процесът на поддръжка на самолета не е целеви еднократен, той се проверява и поддържа постоянно. Всички части са нови и пристигат от Русия, те имат гаранция и ресурс. Всичко е спекулация. Всяко говорене, че са остарели - също, защото те се поддържат в перфектно състояние. Има ги и всички системи, за да се спаси пилотът", обясни ген. Русев.
Той сподели, че до последно са чакали Терзиев да се върне, а преди да изгубят връзка пилотът е бил уверен и всичко е вървяло по план. Русев обясни, че след всеки опит за спекулация с теми, свързани с авиацията, ще се действа законосъобразно.
Той добави, че докато има авиация и самолети, управлявани от хора, няма как да се избегнат подобни инциденти. "Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора. Летим и ще носим нощното дежурство, но повече компромиси няма да правим и ще говорим. Българският пилот повече няма да търпи унижението от група хора, които периодично излизат и говорят от наше име и заблуждават обществото. Те се опитват да формират общественото мнение. Ние ще продължим да служим на родината си, а не на чужди каузи. Малка група периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети. Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти. Това нещо приключи", каза ген. Русев.
Той коментира и че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е има 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата. Веднъж в годината се изпълняват пускови полети над море, няма как да има повече, каза още Русев. Трябва да има последователни решения и действия в тази посока, добави той.
Относно семейството на загиналия пилот Русев изрази възхищението си към силата, с която са го посрещнали: "Няма как да не се чувствам виновен за това, че не успях да върна у дома майор Терзиев. Не усетих никакъв укор. Напротив, казаха ми: Благодаря. Съпругата му даже ми сподели, че тя е знаела рисковете и че ще се справят", сподели командирът на авиобаза "Граф Игнатиево", който съобщава тъжната вест на роднините на загиналия пилот.
Той не пожела да развива хипотези за причините за случилото се, но коментира, че е важно да се намери "черната кутия" на време. В солена среда в морето тя може да оцелее 10 дни, добави Русев.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш