Още през 2015 г. в парламента е поставен въпросът за спиране на коли и автобуси, които нямат технически преглед
Задължението е било на транспортното министерство
Връзката между компютърната система на КАТ и тази на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” - бившата ДАИ, е можела да предотврати трагедии като тази в Своге. Това обясниха експерти пред “Труд”.
В случай, че автобусът не е бил на преглед от 5 до 25 август – денят на катастрофата, на екраните на пътните полицаи и на инспекторите от ДАИ отдавна е трябвало “да светне червена лампичка”. При този сигнал автоматично да се спре от движение автобуса, да се уведоми фирмата превозвач, а служител да я проверят на постоянния й адрес..
През април 2015 г. тогавашния депутат Петър Славов пита бившия вътрешен министър Румяна Бъчварова за възможността за електронен обмен на данни между КАТ и ДАИ. Потърсен от “Труд” вчера, адвокат Славов си спомни, че повод за въпроса му станал тежка катастрофа с работници в Шуменско, возени от камион, който никога дотогова не е бил на технически преглед. Г-жа Бъчварова му отговаря, че приема идеята и ще се обяви обществена поръчка за централизиране на системата за регистрация и отчет на превозните средства и техните собственици.
Проверка на “Труд” показа, че подобен търг не е бил обявяван през последните 3 години. Поставената задача обаче е трябвало да се изпълни не от МВР, а от ДАИ, тъй като там се събират и обработват данните за годишните технически прегледи.
Системата в агенцията е по-модернизирана, но и в момента не е съвместима с тази за полицейските регистрации, а справките се правят при поискване на информация, поясниха специалисти.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш