На 29 март 2020 да почерпят

Стрелците ги очаква успех, а Раците споделена любов – Дневният хороскоп на Алена

Ще оцелеят само тези, които се адаптират към новостите

60-годишен монах от Света гора е заразен с коронавирус Пътувал наскоро до Великобритания

Седма жертва на COVID-19 у нас Починала е 73-годишната жена, която се лекуваше в болницата в Благоевград

Дъфи спира да говори за изнасилването си Певицата била дрогирана по време на инцидента

Вдигнаха частнично блокадата на Ухан

Пламен Димитров: Мярката 60/40 има голям обхват

Тръмп обмисля да наложи 14-дневна пълна карантина на Ню Йорк

Ватикана: Папа Франциск и близките му сътрудници не са заразени с COVID-19

Изненада! Андреа и Кубрат Пулев отново заедно (СНИМКА) Певицата среля с пушка под зоркия поглед на боксьора

Работник почина при трудова злополука по трасето „Балкански поток“ край Плевен

Агенции за международен обмен: Студентските бригади в САЩ не са спрени, а отложени

Битката между роботите и Covid -19 в Китай

Щерката на Том Круз е негово копие

Връщат пари за пътувания месец след карантината

Клиентите ще могат да избират дали да си искат парите или да приемат ваучери, но само за пътувания, отменени по време на извънредното положение.

Клиентите могат да договорят и друга ваканция, смяна на дати или ваучер

Препоръките са пожелателни

Месец след края на извънредното положение е последният срок, в който туристическите компании трябва да върнат парите за ваканции, които са се провалили заради карантината. Това е записано в указанията и препоръките на Комисията за защита на конкуренцията и Министерство на туризма към сектора. Препоръките обаче нямат задължителен характер, защото не са вписани в закон, макар и да са съобразени със становище на Главна дирекция “Потребители и правосъдие” на Европейската комисия.

Според препоръките вместо 14 дни от датата на отменено пътуване по време на извънредното положение, туроператорите ще трябва да връщат пари за анулирани ваканции на своите клиенти до месец след края на карантината. Това обаче няма да е възможно, тъй като предплатените средства са задържани от доставчици – хотели и авиокомпании, категорични са от бизнеса. Тъй като и от институциите са наясно със ситуацията, те съветват клиентите да не си търсят парите, а да се съгласят на една от другите предлагани опции.

Указанията предвиждат вариант фирмите и техните клиенти да се договорят помежду си за замяна на проваленото пътуване с друго или за изместване на датите, на които то да се проведе. Има и опция фирмите да издават ваучер за предплатената сума, от която в договорен помежду им срок клиентите да могат да се възползват за друга ваканция. В този случаи компаниите рискуват потребителите да изберат съвсем различен маршрут, за който те трябва да платят отново, а клиентите – да доплащат, ако пътуванията са по-скъпи. Не е ясно какво се случва с ваучерите при фалит на туроператори и дали застрахователи ще връщат пари по тях.

В указанията е записано още, че когато променят съществени характеристики на пътуването, не могат да изпълнят специфични изисквания или вдигат цената с над 8%, туроператорите трябва да предложат на своите клиенти “разумен срок”, за да приемат предложената промяна.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.