Българските туристи да могат да се преглеждат по Здравна каса на Златни пясъци, искат хотелиери от курорта.
Те предлагат на общината да ги подкрепи за реализацията на пилотния проект с 250 000 лв. Идеята бе представена от председателя на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци Георги Щерев на заседание на здравната комисия в местния парламент, чиито членове принципно я подкрепиха.
Щерев посочи, че през лятото Златни пясъци и съседния комплекс Чайка се заселват с близо 100 000 души, които при здравен проблем трябва да бият път до града или да плащат солени суми за преглед и елементарни манипулации, тъй като в курортите няма нито една работеща по Здравна каса практика.
Ако се появи такава, е възможно и цените в частните да паднат заради конкуренцията, смятат хотелиерите.
Според тях решението на проблема е в разкриването на медицински център в курорта, но заради липсата на време, за този сезон в кооперация с поликлиники е уговорено лекари и медицински сестри да дават денонощни дежурства в кабинет по Каса.
Това ще спре оплакванията, които всяко лято увреждат имиджа на туризма, убедени са хотелиерите. Те предлагат субсидираният кабинет да обслужва и чужденци срещу здравни застраховки, както правят частните.
Предстои детайлно обсъждане на проекта в комисията по туризъм, търговия и рекламна дейност. На нея ще бъде разгледан и проектът за бюджет на ресора. Според депозираният от администрацията вариант планираните приходи от туристически данък са 5,35 млн. лв. Половината средства са предвидени за озеленяване, улични ремонти, ефектно осветление, поддръжка на спирки, а другите – за организация на събития и промоция на Варна.
Браншът вече е направил свои предложения за корекции в разчетите, така че да бъдат осигурени средства за одобрения през март от местния парламент фонд за подкрепа на удължаването на сезона. По него ще се дават бонуси на туроператори и превозвачи, които водят гости в града и курортите от 15 септември до 15 май.
Според гласуваното решение фондът трябва да е с бюджет от 1,5 млн. лв., но администрацията е заложила 500 000 лв.
Има и предложение рекламата на Варна като дестинация да е основно дигитална, а общинският туристически сайт visit.varna.bg да бъде модернизиран – с мобилна версия, бързо зареждане, удобна навигация, с използване на изкуствен интелект за индивидуални препоръки към потребителите и на чатботове за преводи и управление на туристическата информация.