Връщат пари от екскурзии при проблеми

Снимка: Архив

Пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5% за година

ЕК разяснява правата на гражданите

Прочетете договора, който подписвате

Aко е имало проблеми по време на пакетното ви пътуване, можете да поискате да ви възстановят цената на цялата екскурзия. Тези права са валидни, независимо дали сте закупили пътуването онлайн или в пряк контакт от даден туроператор или туристически агент. Но туристът е длъжен да уведоми туроператора за възникналите проблеми. Например, ако отменят концерт, за който сме платили пакетна услуга - нощувка, превоз и билет за събитието, туроператорът ще трябва да ни върне цялата сума.

От 1 юли 2018 г. бе променен Законът за туризма на европейско ниво, който дава повече права и защита на потребителите, закупили пакетни туристически услуги. В тази връзка ЕК обяви официалния старт на кампания “Youreuright” в България. Тя цели да информира българите за правата им в ЕС, както онлайн, така и офлайн, като първият фокус на информационната кампания у нас са пътуванията и свързаните услуги. Освен тях хората могат да търсят правата си за връщане на стока, смяна на банка, опасни продукти, които се продават на пазара или за

несправедливи клаузи в договорите за услуги, които подписват.

“Туроператорите са едни от най-грамотните търговци в сравнение с другите сектори, които следим”, коментира председателят на Асоциация “Активни потребители” Богомил Николов. Той подкани всеки, който закупуват услуга от туроператор, да прочете задължително своя договор за почивка.

През май 2019 г. пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5%.

Коментари

Задължително поле