На 18 август 2019 да почерпят

Ясписът не се побира в рамки От палитрата на луд художник

Евакуираха луксозен хотел и къмпинг на Гран Канария заради горски пожар

Експерти: Поне месец ще отнеме цялостният ремонт на моста край Дупница Пожарът на 13 август е засегнал 13 колони и 13 греди

Кои държави прилагат химическа кастрация при педофилия

Интензивен трафик по магистрала „Струма“ и пътя Е-79 към Гърция

Хиляди любители на народния фолклор се събраха в Жеравна

Загинал и десетки ранени при катастрофа на автобус в Русия

17 мъртви щъркела са открити до електропроводи край бургаско село

Прокуратурата повдигна три обвинения на Мартин Трифонов Може да получи 30 години затвор или доживотен

Нинова: Героите от Илинденско-Преображенското въстание показаха силата на българския национален дух

Румен Петков на Петрова нива: Илинденско-Преображенското въстание е неразделна част от българската история

Доброволци обновяват едно от най-големите български села

Евакуираха 400 пътници при авария на ферибот край Испания

Жан-Клод Юнкер ще се подложи на спешна операция

Въпреки критиките Унгария на Орбан привлича капитали

Виктор Орбан

Страната може да става все по-ксенофобска, но икономиката й е все по-интернационална

Популисткият министър-председател на Унгария Виктор Орбан бе заклеймен от голяма част от водещите политически сили на Запад, а под негово ръководство страната си спечели репутацията на изолирано и негостоприемно място. След като постави огради по границите, за да спре мигрантите от разкъсваните от конфликти държави и влезе в разпри с ЕС и Германия по този повод, през октомври тази година премиерът проведе и референдум дали да приема квотите на ЕС за настаняване на мигранти. Референдумът не постигна желания резултат, но само поради ниското участие в него: по-голямата част от гласувалите подкрепиха премиера за отхвърляне на мигрантските квоти на ЕС.

На фона на всичко това обаче унгарската икономика все повече се интернационализира. Износът процъфтява, стимулиран от ръста в преките чуждестранни инвестиции, особено в автомобилния сектор.

Унгарският износ постави рекорди през 2015 г., достигайки 90,7 млрд. евро, увеличение със 7,4 процента спрямо предходната година по данни на правителството. След три години спад положителното търговско салдо започна отново да нараства, достигайки рекордното ниво от 8,1 млрд. евро. Въпреки обтегнатите отношения на Будапеща с Брюксел и Берлин основният обем на износа на Унгария продължава да бъде към ЕС, а Германия си остава най-важният й търговски партньор.

Междувременно след като достигна 10-годишно дъно през 2013 г., броят на инвестиционните проекти на зелено, обявени от чуждестранни компании в страната, нараства стабилно през 2014 и 2015 г. по статистика на fDi Markets – информационната служба на Financial Times.

Инерцията продължава и през тази година, като до момента Унгария е привлякла 81 проекта на зелено за 2016 г. в сравнение с 93 проекта за цялата 2015 г. Според оценките капиталовите инвестиции вече далеч надхвърлят общия обем за миналата година (3,5 млрд. щатски долара до момента за 2016 г. в сравнение с 2,6 млрд щатски долара за цялата 2015 г.).

Голяма част от този ръст се обуславя от успехите в автомобилния сектор. През тази година 17 производители на оборудване и резервни части за автомобили вече са обявили или стартирали инвестиции в Унгария на обща стойност около 2 млрд. щ.д.

“Мерцедес-Бенц” заяви през лятото, че ще инвестира 1,1 млрд щ.д. в нов завод в град Кечкемет, създавайки 2500 работни места. Завършването на съоръжението, което ще произвежда автомобили с предно и задно задвижване, е планирано за 2020 г. с капацитет от 150 000 автомобила годишно.

20 на сто от износа на Унгария се пада на автомобилната индустрия, а по данни на правителството броят на заетите в сектора е достигнал 150 000 през 2015 г. Принос за ръста на външната търговия на Унгария имат също производството на електроника и фармацевтичната промишленост, заявяват от правителството.

Общо обявените инвестиции на зелено за тази година във всички производствени сектори възлизат на 2,3 млрд. щ.д., което на свой ред поражда засилено търсене на индустриални и складови площи и подем в логистичната дейност. Секторът на логистиката, дистрибуцията и складирането е привлякъл 378 млн. щ.д. от инвестициите за 2016 г.
Инвеститорите сочат като основни преимущества обширната и развита инфраструктура на страната, както и нейното централноевропейско местоположение. Налице са и ценови предимства пред съседните държави. Анализ на fDi Benchmark, друга информационна служба на Financial Times, показва, че общите средни оперативни разходи за производствена база за автомобилни компоненти в Унгария са по-ниски, отколкото в Чехия или Словакия, две от основните й конкурентки. При все това Полша си остава по-евтина, както и България и Румъния.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. туй „ксенофобията“ иде от урoдливите европейски демoкратични говeда. нормалните хора си гледат интереса…

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.