На 20 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за сряда, 20.11.2019

17 вече са задържаните при акция срещу наркоразпространението в София

Създадоха материал за хидрокостюми срещу ухапвания от акули

България е в топ 3 в ЕС по строителство

Папа Франциск замина за посещение в Тайланд

Чуждите инвестиции нараснаха със 152% Задгранични компании изтеглят капитали от страната

Цената на „Гражданска” нараства до 400% за шофьори с нарушения По-скъпа застраховка за 21 км/ч превишение на скоростта

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в сряда, 20 ноември 2019

Двама души загинаха, падайки в дупка с вряла вода на пътя в Русия

Застреляха в гръб бургазлия до езерото Вая (обзор) Убитият бил криминално проявен

Украйна ще строи град на Луната

5G мрежата е опасна колкото кафето

Разменяме изложби с Ермитажа 5 години напред Министерство на културата на визита в Москва

Режим на водата в 6 области в страната

В Германия започва процесът срещу „Фолксваген“ по скандала „Дизелгейт“

Снимка: Архив

Автомобилният гигант Volkswagen („Фолксваген“) ще се изправи пред германски съд, тъй като стотици хиляди собственици на манипулирани дизелови автомобили изискват обезщетение четири години след избухването на най-големия индустриален скандал в страната.

Първото изслушване в това, което вероятно ще се проточи дълги години като процес, започва в 10 ч. в Брунсуик, на около 30 километра от централата на VW в северния град Волфсбург, пише БГНЕС.

Около 450 000 души са се присъединили към първото по рода си групово производство, въведено от законодателите, след като през 2015 г. се разрази скандалът с измамите „Дизелгейт“.

Групата за правата на потребителите VZBV, представляваща ищците, казва, че германският автомобилен производител умишлено е навредил на купувачите, като е инсталирал софтуер за управление на двигателя, който позволява на превозните средства да замърсяват много повече на пътя, отколкото при лабораторни условия.

Процесът е най-големият досега в Германия покрай „дизелгейт“. Миналата седмица главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс беше обвинен в пазарни манипулации поради позицията си в концерна.

От 2015 г., когато Volkswagen призна, че е манипулирал 11 милиона превозни средства по света, за да заблуди тестовете за емисии, скандалът е коствал на групата над 30 милиарда евро (33 млрд. долара)глоби, обезщетения и съдебни разходи.

По-голямата част от тази сума – 22 милиарда долара – е отишла в САЩ, докато в Германия VW досега е платил само 2,3 милиарда долара, разпределени в три глоби.

Наред с собствениците на автомобили инвеститорите претендират за щети за претърпените от тях загуби, когато цената на акциите на групата се понижи.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.