Пожарът в село Шишманци е напълно потушен

Земетресение от 5,4 по Рихтер в Казахстан

Прокисналият потенциал на естрадата ни С провиснало жарсе шоу не става…

ВМРО предлага химическа кастрация като наказание при изнасилване

Промени в движението в столицата от днес

Амазонка гърми пъдпъдъци в Северозапада

Укротиха река, наплашила село край Монтана

Мъж наръга и уби двама души на гара в Германия

Корианка Килчър в адаптация на „Цветът от космоса“ Ричард Станли съжиявява ужаса на Хауърд Филипс Лъвкрафт

Слънчево време ни очаква днес

Малък самолет падна върху къща в щата Ню Йорк, двама души загинаха

Какво е общото между пикаещо куче и изборите?

20-годишно момиче се изгуби на слизане по Вазовата екопътека, планински спасители я свалиха с въжета

Църквата почита Успение на Свети Иван Рилски

Кметът на Свищов Генчо Генчев: Обстановката на сметището е овладяна

Главният разследващ на НКЖИ: Имам информация, че влакът в Хитрино се e движел с превишена скорост

главният разследващ на „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Бисер Минчев.

„Имам информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино, но тя трябва да бъде потвърдена”, заяви главният разследващ на „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Бисер Минчев, предаде БТВ.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино. „Те казват, че е била висока при влизане в гарата”, допълва Минчев.

„Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията”, каза той.

„Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била”, поясни Минчев.

Той заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните. „Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите”, допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Бившият следовател Георги Илиев заяви пред БТВ, че според него причините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на руска-турската война. „Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана”.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев посочи размитата отговорност в министерството на транспорта. „Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно”, каза той.

„За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой”, поясни Илиев.

 

Още по темата

  1. EK готова да помага за Хитрино

  2. "Страх ме е за утре, отваряме цистерните" Борисов: Най-вероятно предстои тежък съдебен процес за Хитрино

  3. Жертвите вече са 7 Борисов в Хитрино: Не могат да се измъкнат, ако е човешка грешка

  4. 96 души дадоха кръв за пострадалите от Хитрино

  5. Ваньо Шарков за трагедията в Хитрино: Не съм виждал такова нещо, не бих искал и да видя

  6. Live Борисов остава до последно в Хитрино, проблем с раздаването на еднократните помощи за хората

  7. Live Апокалипсисът в Хитрино през обектива на „Труд“

  8. Live Борисов в Хитрино: Машинистът казва, че след петия вагон му се е откъснала композицията

  9. Live Бойко Борисов дойде на мястото на трагедията в Хитрино (снимки)

  10. Борисов с призив: Моля всеки, който може, да дари кръв за пострадалите от Хитрино

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Крайно време е някой да обясни на машинистите на Булмаркет, че те не са пилоти на космически кораби.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.