Главният разследващ на НКЖИ: Имам информация, че влакът в Хитрино се e движел с превишена скорост

главният разследващ на „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Бисер Минчев.

„Имам информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино, но тя трябва да бъде потвърдена”, заяви главният разследващ на „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) Бисер Минчев, предаде БТВ.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино. „Те казват, че е била висока при влизане в гарата”, допълва Минчев.

„Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията”, каза той.

„Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била”, поясни Минчев.

Той заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните. „Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите”, допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Бившият следовател Георги Илиев заяви пред БТВ, че според него причините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на руска-турската война. "Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана”.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев посочи размитата отговорност в министерството на транспорта. „Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно”, каза той.

„За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой”, поясни Илиев.

 

Коментари

Задължително поле