На 18 януари 2019 да почерпят

Германия: Никой не може да спре „Северен поток-2“

Принц Филип катастрофира

Алиша Кийс ще е водещ на музикалните награди „Грами“

Гори хранилище на химическия завод „Агрополихим“ в Девня

Депото за отпадъци в Кърджали от днес има компостираща инсталация

Петричкият Ескобар от 20 г. е недосегаем Село Тополница – Меката на дрогата в България

„Хийтроу“ е най-натовареното летище в света

Британското правителство: Втори референдум за Брекзит ще отнеме година

Осем души загинаха при взрив на кола-бомба в колумбийската столица Боготa

Гръцкото правителство прави копия на Договора от Преспа, ще информира гражданите

Силният вятър предизвика щети в Сливен

Банди разкостват къщи, села и заводи Свалят керемиди, греди и тухли, не оставят камък върху камък, оплакват се хората

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в петък, 18 януари 2019

Документите за F-16 при президента От „Локхийд Мартин” смятат, че сделка може да има до 9 месеца

Гърция поетапно спира дизеловите автомобили

Снимка: Архив

Към поетапно спиране от движение на дизеловите автомобили и намаляване на бензиновите, основно в големите градове, пристъпва гръцкото правителство. Същевременно ще се увеличи електрическата мобилност чрез допълнителни стимули, за да се постигне европейската цел за минимизиране на въглеродното замърсяване в атмосферата.

Забраната за движение на дизелови автомобили по улиците на големите градове в Гърция ще бъде съпроводена с насърчаване на използването на електромобили, хибриди и водородни коли чрез преференции и финансови стимули. Радикалната мярка се предприема заради рекордните равнища на вредни емисии. Медици и еколози са единодушни, че отработените газове са изключително вредни за дихателната и сърдечносъдовата система на човека.

В този контекст от министерството на околната среда се очаква да обявят пакет от стимули за повишаване на електрификацията през следващите дни. Подобни мерки ще бъдат включени в Националния енергиен и климатичен план, който се изготвя в момента. Предвижда се 10-годишната адаптация на пазара към електрификацията, субсидии за електромобили, сътрудничество с електроразпределителните дружества за монтаж на необходимите устройства за зареждане по магистралите. Чистото и безопасно пътуване също е приоритет на ЕС, като много европейски градове вече планират забрана за използването на дизелови автомобили. Основната причина е, че транспортът остава основният източник на емисии, замърсяващи околната среда.

В неформална среща министрите на околната среда и инфраструктурата в Гърция Христос Спиртзис и Сократис Фамелос набелязаха значителни данъчни стимули в професионалните категории превозни средства, таксита и автобуси, като намаляване на данъци специално за райони, където това е сравнително лесно. Очаква се да бъдат обявени следващата седмица.

Припомняме, че през 2011 година след 10-годишна забрана гръцкият парламент даде зелена светлина за допускане в центровете на Атина и Солун да се движат автомобили с дизелов двигател. Забраната бе наложена през 1991 г. в рамките на борбата със замърсяването на атмосферата. При падане на ветото министерството на околната среда се обоснова, че в основата на това решение въпреки протестите на природозащитниците, е, че дизеловите коли харчат „между 20% и 30%“ по-малко гориво от бензиновите.

Освен това ведомството подчертава в своето комюнике, че модернизирането на дизеловите двигатели позволява да се намалят вредите, характерни за тази технология, съкращавайки с 90% емисиите на микрочастици прах, изпускани от ауспуховите тръби.

В момента пътуващите трябва да знаят, че е забранено да се движат с дизелови автомобили с технология Euro 4 или по-стари технологии в Атина и Солун. По-специално в член 50, публикуван в Официален вестник, гласи:

1. Частните моторни превозни средства с дизелово гориво с брутно тегло до четири хиляди (4000) килограма и дизеловите леки автомобили за лично ползване се освобождават от ограниченията за движение в зоните на префектурите на Атика и Солун, определени в съответствие с разпоредбите на член 26 от Закон 1959/1991 (А 123), при условие че тяхната технология отговаря на изискванията на Регламент (ЕО) 715/2007 от 20 юни 2007 г. (Евро V и Евро VI) или по-късно.

2. Разпоредбите на този закон са в сила от публикуването му в „Държавен вестник“.

По този начин, съгласно Закон 4030/2011 и член 50, движението на тези автомобили в Атина и Солун е позволено единственото ако имат дизелов двигател с технология Euro 5, 6. Това означава, че в тези два града е забранено да се движат автомобили с технология Euro 4 или по-стари технологии. Така че автомобилите, които са регистрирани за първи път през 2009 г. и обратно, нямат право да се движат.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.