Двама министри представиха в Банско инициативата „Сподели България“, бизнесът я хареса

От Банско стартира презентацията на инициативата „Сподели България“, която е проект на две министерства-на туризма и земеделието. Проектът бе представен лично от министрите Ангелкова и Порожанов пред кметовете от Пиринско, хотелиери, ресторантьори, производители на вина, предприемачи, браншови камари.

От разработени 12 кулинарни дестинации, две са в Пиринско, които са наречени Долината на  Места и Долината на  Струма.

„Винените и кулинарни дестинации са важни не само за туризма, а и за българските производители. Те ще дадат възможност уникалните родни вина и продукти да достигнат до повече потребители, включително и чужденци“. Това каза министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов.

„Министерство на земеделието, храните и горите се стреми да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти“, посочи министър Порожанов.

„България има регистрирани на европейско ниво и 54 вина със защитени наименования.  Това ни подрежда на осмо място в ЕС по продукти със защитени наименования“, отбеляза в изложението си министърът на земеделието.

През последните години са изградени значителен  брой  винарни с места за дегустации и отсядане. Много от тях са разположени в близост до популярни туристически забележителности, съчетани със съответната туристическа инфраструктура, което позволява пакетирането им в общ туристически продукт.

„Всички ние сме обединени от целта българските продукти да се утвърдят на нашия пазар, да се подобри тяхната конкурентност и да се осигури достъп до нови пазари, на които те да заемат своето достойно място“, каза още министър Порожанов.

Министър Николина Ангелкова отбеляза, че разработвайки допълнителни маршрути се покачва ръстът на посещенията на всеки един от обектите и България се търси все повече като страна, която предлага качество. Тя обясни, че дестинациите ще бъдат дигитализирани и включени в платформата "Аз обичам България”, която рекламира 100-те национални туристическа обекта.

На обсъждането  бизнеса изказа одобрение на идеята на двете министерства и каза, че това ще бъде повод браншовиците по места да се обединят и да създадът своя регионална структура, която да работи по дестинациите по проекта.

Министър Ангелкова обяви,че чрез тези дестинации туристи ще има целогодишно, а не само в определени месеци, което ще даде серозен тласък на бизнеса. Тя посочи,че  Банско ще приключи този зимен сезон доста успешно. „Като цяло за зимния туризъм очакваме ръст  от 10-15%, а в Банско до края на януари отчитаме ръст от 18%, има над 377 хиляди нощувки и 116 хиляди регистрирани чужденци посетили зимния ни курорт, каза Ангелкова.

„Добър туризъм без добра храна не върви, това каза пък кмета на Банско Георги Икономов като обясни,че предстои доста работа по инициативата, която основно ще трябва да се подеме от бизнеса по места.“Не трябва да лежим на стара слава, а да се развиваме непрекъснато, каза още Икономов. Местните винари и хотелиери пък дадоха предложение да се регистрира лого или знак на дестинациите по места и то да се дава само на почтените в бизнеса, а  ако някой наруши правилата да му се отнеме знака. Всички бяха единодушни,че туровете по дестинациите  ще подкрепят  местния туризъм и бизнес, който обаче трябва да защити идеята с високо качество и професионализъм.

До края на годината двете министерства ще очакват местните структури да доразвият и надградят инициативата и да дадът свои предложения по дестинации.

Коментари

Задължително поле