Дезинфекция на мислите по време на COVID-19

Кратка рецепта с витамини на съзнанието

Обикновено хората притежават умения да се справят със стреса в краткосрочен план, особено ако имат ясна крайна цел – определен срок, резултат или друг критерий. Продължителното напрежение обаче може да бъде много опасно за човешкото здраве и да доведе до физическо, ментално и емоционално изтощение. Доказано е, че стресът влияе негативно върху състоянието на имунната ни система и готовността на организма ни да се бори с вирусите.

Aмериканският биолог и автор на книгата „Биология на убежденията” доктор Брус Липтон твърди: „Стресът причинява 90% от заболяванията, включително сърдечни заболявания, рак и диабет. Когато човек се страхува, мозъкът му освобождава хормони на стреса (кортозил, норепинефрин и хистамин), които блокират процеса на растеж на клетките и възпрепятстват имунната система.”

С други думи: Негативните емоции и страхът от коронавируса са по-смъртоносни от самия вирус. Следователно, по пътя на логиката, за да оцелеем и да се справим максимално добре с извънредната ситуация, ние трябва да вземем мерки и да се постараем да намалим нивата на стрес, за да засилим имунната си система Трябва да се научим да дезинфекцираме не само ръцете си, ами и мислите си, защото съзнанието и тялото са една система.

Добре, но как да стане това? Как да бъдем позитивни, докато новият коронавирус COVID-19 обхваща земното кълбо, а заедно с него се разпространяват безпокойство, несигурност и негативизъм? Практиката показва, че често пъти най-трудните ситуации предлагат потенциал за най-голяма положителна трансформация. И трябва да се възползваме.

И така, щом съзнанието и тялото са една система, то бихме могли да използваме мислите си в подкрепа на организма ни в борбата с вирусите. Как? Като пренасочим фокуса си от негативните емоционални състояния към позитивните такива, посредством кратка рецепта с витамини за съзнанието. А в рецептата влизат благодарност, грижа за себе си, хигиена на комуникацията, устойчивост и отговорност, мечтаене и дългосрочно планиране и, разбира се, добри новини.

Благодарността променя фокуса от оплакванията и притесненията към хубавата страна на живота. Тя носи силен емоционален заряд и е мощен витамин за имунната система. Идеята на тази техника е първата емоция, която изпитате щом се събудите, да е благодарност към Вселената или Бог за онова, което озарява и осмисля живота ви. Дезинфекцирайте мислите си още от ранна сутрин за да помогнете на имунната си система да се бори с вирусите.

В грижата за себе си влиза грижата както за физическото си здраве, така и за менталното, а ако имате нужда от помощ за каквото и да е – просто я поискайте, човешко е. Използвайте самоизолацията в тази извънредна ситуация да се обърнете навътре към себе си, да подредите мислите и приоритетите си. Например, запитайте се как се обръщате към самия себе си, когато водите вътрешен диалог? Критично? Мило? Никак? Повечето хора нямат конкретно обръщение. Наричат се „тъпанар такъв” или „Красимиро!”. Много от тях са изключително самокритични. Пробвайте поне за един ден да се обръщате към вътрешното си „аз” като към някой, когото истински обичате и уважавате.

Хигиена на комуникацията с външния свят...? Да, звучи сложно, но всъщност е много просто. Усмихвайте се повече, даже да е на сила. Според изследване на Университета в Канзас дори и фалшивата усмивка намалява кръвното налягане по време на стресови ситуации. Изпробвайте няколко минути терапия с хумор в YouTube. Трудно е да не се усмихнеш, докато гледаш любимо забавно видео. Опитайте се да задържите фокуса си върху позитивните неща в живота, с ясното съзнание, че това е полезно за вашето здраве. Помнете, че оптимистите са по-издържливи при стрес.

Сега е идеалният момент да се опитате да си изградите устойчивост към стресови ситуации. Ако успеете, това качество ще ви е от огромна полза за в бъдеще, много след като тревогите ви покрай COVID-19 са отдавна преминали.

Първата крачка е да приемете, че промяната е част от действителността, неизбежна е. Или както казват мъдрите хора „единственото сигурно нещо в този живот е промяната”. Това е положението. Устойчивостта е комбинация от контрол и отговорност, затова поемете отговорност за постъпките си. Дръжте на думата си. Помнете, че хората, които контролират съдбата си, се чувстват по-силни и са по-стабилни при стрес. Но същевременно бъдете наясно със сериозността на ситуацията. Проявете отговорност към себе си и околните, бъдете дисциплинирани и не се поддавайте на стадното чувство за паника.

Мечтаенето и дългосрочното планиране са велик имуностимулатор, безценна витаминова бомба за организма. Чуйте обръщението на папа Франциск от преди месец: „Тази вечер, преди да заспите, помислете за деня, в който ще се върнем на улицата. Как ще се прегърнем отново, как ще ни зарадва да идем заедно на пазар... Скоро ще се видим.”

Много е важно да си поставим бъдещи цели, защото това ще повиши мотивацията за оцеляване, ще ни извади от клещите на стреса и ще извиси кръгозора ни над ежедневните проблеми и проблемчета. Стимулирайте въображението си, за да стимулирате и имунната си система.

 

Споделяне на всяка добра новина

Моля ви, споделяйте всяка добра новина! Светът има нужда от оптимизъм, за да се справи с епидемията. Споделяйте и се радвайте. Правете добро, това безотказно отклонява вниманието от стреса и засилва имунната ви система. Дарявайте, помагайте, бъдете мили, обадете се на близките си приятели и им кажете нещо хубаво. Сега имаме време за всичко това. Като тази: Една 103-годишна жена от Ухан е излекувана и напълно се е възстановила от коронавируса. Щом тя може, значи могат и други.

*Съосновател и на Generative Mindset International Learning Center, автор на романа „АНА”

Коментари

Задължително поле