Не съм съгласен да обиждаме железничарите!

Критиката е здравословна тогава, когато е обективна, когато почива на факти

Не съм човек, който омаловажава или крие проблемите в която и да е област. Напротив - смятам, че те трябва редовно да се огласяват и своевременно да се решават. Затова и реагирам на всички критики - и в медиите, и в социалните мрежи, и в лични разговори. Но не мога да се съглася да се „открива“ проблем там, където го няма. Не съм съгласен да обиждаме железничарите, точно когато си вършат работата съвестно!

В случая става дума за БДЖ и климатиците в бързите влакове до морето. Вчера за първи път от доста време насам нямаше проблем с нито един от тях в нито един влак! Това бе потвърдено от пътниците, които ми писаха, от ръководството на БДЖ и от зам.-министъра на транспорта, които пътуваха във влаковете, и от жп състава, който обслужва вагоните.

Затова бях изключително неприятно изненадан от репортаж по една от телевизиите, в който дори и това малко постижение от наша страна бе представено в критична светлина - домашният термометър на репортерката показва 30 градуса, значи климатиците не работят както трябва. При това самите пътниците в репортажа не подкрепяха нейната теза.

Разбира се, всяка медия има пълното право да показва каквото и както реши. Но все пак фактите имат значение. БДЖ имат достатъчно проблеми, за да им измисляме нови. Хората, които работят в железниците, полагат неимоверни усилия да осигурят що-годе комфортно пътуване на гражданите, въпреки старите влакове, въпреки износената инфраструктура, въпреки тежките условия за работа и мизерно ниското заплащане. И заслужават уважение и благодарност, когато успеят да го направят.

Аз не мога да гарантирам, че бързите влакове винаги ще са точни и комфортни. За всички е ясно защо.

Но няма да спра да полагам усилия това да е всекидневие, а не изключение.

Затова съм създал работни групи, които да решат най-належащите проблеми.

Затова купуваме нови влакове и модернизиране жп линиите.

Затова полагам усилия условията на работа на жп работниците да се подобрят.

Затова един от съветниците ми в политическия кабинет е специално натоварен със задачата да обобщава и да ме информира всеки ден за сигналите и оплакванията на горещата линия, по имейлите и в социалните мрежи.

Всичко това обаче изисква време, за да даде резултат.

Критиката е здравословна тогава, когато е обективна, когато почива на факти.

Само така ще направим и нашите железници модерен, удобен и популярен начин на придвижване.

Най-четени