Димитър Маргаритов, КЗП: Има сигнали за завишаване на цени и фалшиви намаления

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов призна, че са имали сигнали за завишаване на цени и фалшиви намаления, но уточни, че това не е масова практика. Рядко се срещат фрапантни случаи, но потребителите трябва да са внимателни, съветва той, предаде БНТ.

Един от неприятните търговски трикове са лимитираните стоки. Потребителите са атакувани с агресивни реклами, но когато отидат в магазина се оказва, че няма наличност. КЗП приема това за нелоялна търговска практика.

Друго нарушение е опита на търговците да ограничават отговорността си и се оказва, че потребителите не могат да върнат стоката при открит дефект, или тя няма гаранция, или не може да се върне в 14-дневния срок (при онлайн пазаруване).

"Независимо дали става дума за промоция, за Черен петък, Бял четвъртък и не знам си още какво тези, права съществуват и те могат да бъдат упражнени абсолютно пълноценно в такава ситуация."

 

Коментари

Задължително поле