Обновена Банскалии затварят пътя за Гърция в сряда, искат си втората кабинка

Тереза Мей към Бойко Борисов: Благодаря на теб и на България за помощта Българският премиер очаква Великобритания да остане стратегически партньор

Шофьор се приземи в двор на къща Друг се блъсна с глиган

Москва и Кайро подписаха договор за изграждане на АЕЦ в Египет

Солени глоби за автокаскадьора, заклещил се с „Фолксваген Голф” на улица „Стръмна” в Старинен Пловдив

19 от общо 26-те мечки в парка над Белица заспаха зимен сън

Шестима загинаха по пътищата в Монтанско за месец

Остават 20 дни до края на Операция „Жълти стотинки“ За първи път в кампанията се включиха ученици

Оправдаха клошар за убийство на събрат

Вижте срещата между Борисов и Тереза Мей в Лондон (ВИДЕО)

Читател на "Труд" от мястото на събитието Вижте снимки от взрива в Манхатън

14 сдружения протестират срещу зелената мафия

71-годишен криминално проявен пловдивчанин изгоря заради контрабанда на цигари

Делегация от Велико Търново се срещна с кмета на Охрид Йован Стояноски

Взрив е избухнал на централната автогара в Манхатън

Димитър Маргаритов, КЗП: Нямаше фрапантни нарушения по празниците

Димитър Маргаритов

Няколко десетки са обажданията в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Великденските празници. Те касаят предимно консултации по повод закупени дефектни стоки. Едва три-четири сигнала са свързани с конкретни нарушения, сред които неясни условия при паралелно провеждане на промоционална кампания и акция за намаление. Това съобщи председателят Димитър Маргаритов пред Bloomberg TV Bulgaria.

„Нямаше фрапиращи нарушения. За пореден път се доказа колко необходима е превенцията. Ние започнахме нашите проверки далеч преди Великден. Осъществихме ги и съвместно с колеги от други институции. Създаде се още преди настъпването на празниците впечатление и то беше съвсем правилно и обективно, че контролните органи са на своето място и извършват необходимите проверки, като по този начин гарантират спокойното и нормално протичане на празничните дни”, коментира Маргаритов.

По думите му в последните периоди в празничните дни нарушенията са по-малко. В навечерието им обаче проверките установяват леко покачване на броя им спрямо констатираните при ежедневните инспекции. Според Маргаритов това се дължи на по-голямото предлагане на различни групи стоки, както и на провеждането на празнични намаления и промоции. „Понякога намаленията не са реални или промоциите касаят стоки в много малка наличност и потребителите не могат да се снабдят с тях”, посочи председателят. Той уточни, че такива нарушения са срещани и преди.

„Новото, което наблюдаваме през миналата година и сега, е склонността на търговците, включително в туристическия бранш, да прилагат добри практики, които вече са се наложили на пазара, като компенсират своите клиенти, когато не могат да им предложат това, което са им обещали”, допълни Маргаритов.

На финала на разговора Маргаритов подчерта, че „всичко трябва да е ясно – тогава, когато може – може, а когато не може – не бива”. И прикани търговците да бъдат коректни и лоялни към своите клиенти, защото „в последните периоди това работи, работи и за тях.”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.