Шест месеца затвор за 23-годишен, живял с непълнолетна

Шофьорът, правил дрифт пред НС, получи една година условно с 3 години изпитателен срок

Мъж, влязъл в клас и шамаросал петокласник, отива да съд

Вкараха в затвора преселници, незаконно минали през българо-румънската граница

С опасност за живота е 61-годишна жена, пострадала при катастрофата на пътя Варна-Бургас

Дават на съд шофьорка, блъснала и убила пиян велосипедист

България вдигна летвата

Съдът в Бургас намали с 4 години присъда за смърт на пенсионер

Екстрадират Баневи от Франция

Възрастна жена от Хасково даде 26 хиляди лева на телефонни измамници

„Графа“ готов за трамвая Общината обмисля как да компенсира търговците

4-годишно дете и две жени пострадаха при пожар в София

Роден през ХХI век игра за Италия

Продължава доброволческата инициатива за почистване на паметници във Велико Търново

Унгария няма да екстрадира Никола Груевски

Димитър Маргаритов, КЗП: Оплакванията срещу веригите за хранителни стоки са около 10% от потребителските жалби

Около 10% от потребителските жалби касаят продажбата на хранителни стоки, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Дарик радио. Най-често става дума за разминаване между обявената и маркираната на касата цена.

„Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.

Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. „Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. „Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.

Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.

Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. „Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт.

„Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете