На 28 май 2018 да почерпят

Оливия, Рафаел, Ния и Виктория отиват на финал в “Гласът на България” Победителят ще бъде избран на 3 юни

Джон Траволта влезе в кожата на мафиотски бос В Кан беше за първи път със семейството си и се разкърши с рапъра 50cent

ГЕРБ печели изборите в Галиче

Лорис Кариус – Виновникът

Шествия на привърженици и противници на крайната десница в Германия

Участници от MasterChef демонстрираха умения пред над 120 гости

Китай предупреди САЩ да не нарушават териториалния му суверенитет

Зрителите решават кой отива на финала на „Гласът на България“

Колите на водород идват и у нас Още през 2019 година возилата на бъдещето ще бъдат достъпни

Израел строи морска бариера, за да попречи на проникване на палестински екстремисти от Ивицата Газа

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 28 май 2018

Черешите поевтиняха с почти 20%

Киев почете спасителя на българските евреи (обзор) Откриха мемориална плоча на Димитър Пешев в Украйна

Руският посланик в Берлин: Дипломатите ни, прогонени заради скандала със Скрипал, може да се върнат само след извинение от страна на Лондон

Димитър Маргаритов, КЗП: Потребителите вярват повече на родните онлайн търговци

Европейските потребители имат по-високо доверие на онлайн търговците, базирани в собствената им страна, отколкото на тези в чужди държави. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритовпо ТВ „Европа” при коментар на данните от последни проучвания в Европейския съюз, според които интересът към онлайн търговията продължава трайно да расте.

Доверието на потребителите в онлайн търговците от собствената им държава е над 70%, докато към тези от друга страна е близо 58%.

Според Маргаритов по-голямото доверие към онлайн магазините у дома е свързано с обективни обстоятелства и с някои от бариерите пред пазаруването от търговци от друга държава.

„Невинаги чуждестранните сайтове позволяват да платим с наши платежни инструменти. Друга възможна причина е, че понякога отказват доставка в страната, която е различна от тази, в която те самите оперират”, даде пример той и допълни: „В Европейската комисия и в Европейския парламент се работи много сериозно за създаването на т. нар. правила срещу геоблокирането. Целта е на територията на целия ЕС по един и същи начин търговците да могат да предлагат на еднакви цени своите стоки и услуги, без значение какви са границите. По данни от проучване на ЕК повече от 6% от анкетираните посочват като основна причина за въздържанието от покупки от чужди онлайн магазини именно пренасочването им към сайт в тяхната държава с различни цени”.

Други бариери са възникнал по време или след покупката проблем или отказ за доставка до държавата на потребителя.

Председателят на КЗП обърна внимание на това, че доверието в онлайн търговията е свързано също така и с коректността на търговците и познанията относно потребителските права. Той посочи, че сред най-съществените и често срещани нарушения при проверките на контролния орган е или липсата на информация на сайта за правото на отказ от покупката в 14-дневен срок, или опити този срок да бъде съкратен изкуствено и недопустимо. От друга стана, по думите му не всички потребители знаят, но все повече го разбират на какво имат право при онлайн търгуване.

„Затова институциите трябва да продължаваме активно да прокламираме тези права на потребителите и да ги информираме за това, че ако някой се опитва да ги ограничи, трябва да сигнализират при нас, за да може да се извършат проверки и не само справедливостта да бъде възстановена, но и санкцията да бъде наложена. А това от своя страна да доведе до извода, че не трябва да се спекулира с правата, които европейският и световен законов ред е дал на потребителите, когато пазаруват в глобалната мрежа”, коментира Маргаритов.

В тази връзка той отбеляза, че наред с контролната дейност, комисията развива и редица кампании, свързани с превенцията. „Когато имаме възможност, винаги приемаме поканата на медиите, за можем да уведомим потребителите за основните нарушения, които сме констатирали, да дадем някои съвети, за да ги улесним при избора им на различни стоки и услуги. А положителната тенденция е, че според европейски проучвания гражданите стават все по-информирани за потребителските си права и все по-склонни да ги отстояват”, каза в заключение председателят.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.